Quote:
Originally Posted by racer
Het is te duur,zeker wanneer je gaat werken op schaal 1/24 of op schaal 1/18
Het plakt volgens mij onvoldoende en er kruipt altijd wel wat lak onder.
BMF dient om raamomlijstingen en diverse andere toepassingen te maken.
|
Hier ben ik wel niet mee akkoord. BMF is perfect geschikt om af te plakken, en is zo flinterdun dat er geen opstaande randen gecreëerd worden bij het spuiten met airbrush. Met de spuitbus krijg je wel opstaande randen omdat de spuitlaag te dik is en niet aangepast kan worden, maar dat is bij gewone afplakband net hetzelfde.
BMF plakt erg goed, maar je moet het zeer zorgvuldig aandrukken met een tandenstoker of je nagel om ervoor te zorgen dat de verf er niet onder loopt. Als je dit niet doet, kruipt er OVERAL lak onder, gelijk welk afplakmiddel je gebruikt.
En dat het te duur is voor 1/24 of 1/18 modellen is ook maar gedeeltelijk waar. Om te beginnen heb ik BMF precies aangeraden om te gebruiken op 1/43 modellen, omdat gewone afplaktape minder geschikt is. Dan heb je sowieso maar kleine stukjes nodig. Maar als je dunne reepjes gebruikt om de randen af te plakken, en de rest afdekt met gewone tape, is het zelfs zeer goed te gebruiken op grotere modellen. En dan is 11 euro voor een groot blad BMF zeker niet te duur, want je doet er tientallen modellen mee.
Let wel, ik wil niemand verplichten om wat dan ook te gebruiken, maar verkeerde informatie verspreiden is volgens mij niet de bedoeling van ons forum. Vertel de mensen de dingen waar je iets van af weet, zoals over de zinkspray. Maar laat het achterwege om dingen af te raden die je zelf nog nooit geprobeerd hebt, daar ga je de mensen alleen maar mee in verwarring brengen. Het afplakprobleem heeft niets te maken met de soort verf die je gebruikt en omgekeerd.