View Single Post
Old 06-06-2011, 11:04
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Ferrari rules View Post
Hehe, een nieuwe fotostand gekocht?
Niet echt hoor, dat is gewoon mijn bureelblad. Ik had niet de tijd genomen om mijn 'studio' op te zetten. Maar soms is dat ook wel beter, omdat het contrast tussen een wit blad en witte modelbouwonderdelen niet altijd ideaal is om te tonen wat je wil uitleggen...

In elk geval heb ik deze keer mijn studio weer opengespreid

En het eerste wat ik wil tonen is het dashbord dat ik afgewerkt heb. Het standaard kit onderdeel wordt hiervoor niet gebruikt; een resin vervangingsonderdeel zit in de transkit. Er is niet zo'n hemelsbreed verschil tussen beide dashbords trouwens. Wat ik wel miste, zowel in de Tamiya kit als in de transkit zijn de nodige decals voor de wijzerplaten en meters. Alleen de 2 kleine wijzerplaatjes rechtsboven zitten in de transkit, omdat dat onderdeel ook als apart foto-ets onderdeel in de transkit zit. Voor de rest zal de uitgever van de transkit gedacht hebben 'ze moeten het maar doen met de decals uit de Tamiya-kit'. Juist ja, maar daar zitten er geen bij. Dus grijpen we in onze sparepart doos om dit euvel op te lossen.

Verder heb ik ook de microfoon van de CB-installatie toegevoegd (zie rode pijl). In die tijd waren er nog geen GSM's en werd alle communicatie gedaan via radio en CB-toestellen. Omdat deze micro een nogal prominent onderdeel op het dashbord vormt heb ik ervoor gekozen om hem zo getrouw mogelijk na te bouwen, met steuntje en al.

Ook de pedalen ontbreken in zowel de kit als de transkit. Ik heb ze dan maar gescratcht, alhoewel ik bij 2 blijven steken ben. Er is niet meer plaats tussen de voetensteun en de middentunnel. Waarschijnlijk zijn mijn pedalen net een ietsje overgedimensioneerd. Maar we zullen maar denken dat de Audi een 'automatic' is zeker? In feite maakt het niet zoveel uit omdat je van de pedalen toch zo goed als niets meer ziet eens alles op zijn plaats zit. Maar het was een leuke oefening

De kuipzetels werden voorzien van hun foto-ets steunen.

Bij het dryfitten van de stoelen viel me op dat de standaard plastic steunen, die aan het Tamiya-chassis vastzitten, hierbij overbodig werden. Ze staan niet echt in de weg omdat de foto-ets steunen er mooi tussen passen, maar dan zie je niets meer van de foto-ets steunen wat ook niet echt de bedoeling kan zijn. Nu kan je wel denken 'dat had je van tevoren ook wel kunnen denken', en dat is ook zo, maar ik heb me in deze laten misleiden door het bouwplan, dat toont hoe de plastic steunen op hun plaats mogen blijven:

Dit is dus fout, en omdat er nog heel wat Paddockers zijn die deze transkit in hun bezit hebben zijn jullie bij deze gewaarschuwd!

Nu, om in dat late stadium de plastic steunen nog weg te frezen was geen sinecure, maar mits wat vloeken en prullen lukt het nog enigszins. Een perfect gladde bodem heb ik niet meer kunnen verwezenlijken, en uiteraard heb ik de bodem manueel moeten herschilderen, maar eens de stoelen op hun plaats staan zie je er niets meer van, zeker niet wanneer de body op zijn plaats staat. Alles is toch zwart Let ook op de versnellingspook die ik vervangen heb door een kopspeldje omdat de vorm veel beter is. Ik heb ook de bekabeling aan de pook nagebouwd volgens de referentiefoto's die ik had. De brandblusser zit ook al op zijn plaats. Idem voor de voetensteunen, die (helaas voor de kleurafwisseling) ook zwart geschilderd moeten worden.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1985_audi_quattro_38.JPG
Views:	798
Size:	546.3 KB
ID:	22455   Click image for larger version

Name:	1985_audi_quattro_39.JPG
Views:	803
Size:	496.5 KB
ID:	22456   Click image for larger version

Name:	1985_audi_quattro_40.JPG
Views:	796
Size:	697.6 KB
ID:	22457   Click image for larger version

Name:	1985_audi_quattro_55.jpg
Views:	835
Size:	742.8 KB
ID:	22460  

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 07-06-2011 at 06:39.
Reply With Quote