View Single Post
Old 10-06-2011, 08:00
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by eyckles View Post
Knap gedaan, maar welke materialen heb je er voor gebruikt? Het is zeer leuk om deze stap voor stap te zien, want ik weet niet hoe je een rolkooi zelf moet maken en welke materialen er worden voor gebruikt.
Ik heb een plastic buisje van 2 mm dikte gebruikt, te koop in de meeste modelbouwzaken, denk ik. Lijmen doe ik met secondenlijm...

Nieuwe update...

De voorbije dagen heb ik me toegelegd op het afwerken van het interieur, liefst toch wat realistisch en aangepast naar het originele 1/1 met als gevolg dat alles zelf mocht gemaakt worden... Enkele zaken werden al aangepakt (zie eerdere posts). Dus tijd voor de rest...

Eerst en vooral moest er een nieuwe versnellingsbak in komen. Die had ik al deels klaar, enkel de verbindingen nog. Een eerste poging gaf dit resultaat:

Dit was evenwel veel te simplistisch dus weg ermee... Iets anders dus... Ik nam wat spare parts, versneed deze, schilderde ze in de goeie kleuren en plakte ze aan elkaar. Jammer genoeg heb ik daar geen afzonderlijke foto van. Maar wel eentje na plaatsing in het interieur. Ik vind nu, achteraf dus) dat die versnellingsbak ietsje te groot is uitgevallen. Maar als je alles eens dryfit dan valt dat weer goed mee want zo valt ie tenminste op...

De versnellingsbak moest ook nog een pookje krijgen. Het originele was net iets te dik en te fout... Dus probeerde ik iets uit:

Maar ook dit was niet naar mijn goesting en niet correct. Het werd dan maar iets anders... (ook geen aparte foto van )

Nu kon alles in het interieur gezet worden. De nodige bedrading en knopjes werden voorzien...

Het detailleren kon beter dus heb ik stickertjes (geen decals) toegevoegd met benamingen zoals op de 1/1 ook het geval is. Het geeft meteen een meerwaarde, ook op 1/24...

Tenslotte werd het dashboard aangepakt. De kleurtjes werden gezet, toevoeging van verschillende knopjes en schakelaars, decals, luchtgaten en zo verder. Alles werd samengevoegd voor een dryfitfoto...

Gisterenavond werd overgegaan tot het verlijmen van alle onderdelen uit het interieur. Vanavond komt een nieuwe update hiervan...

Grtzzz
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_8519.JPG
Views:	1305
Size:	140.8 KB
ID:	22500   Click image for larger version

Name:	IMG_8552.JPG
Views:	1428
Size:	178.0 KB
ID:	22501   Click image for larger version

Name:	IMG_8553.JPG