Quote:
Originally Posted by PlasticHans
...
Misschien kun je eens een munt of zo met de motor samen fotograferen om de enorme schaal te benadrukken.
|
U vraagt, wij draaien.
Quote:
Originally Posted by PlasticHans
...
De roestkleur ziet er heel echt uit, hoe maak je deze? Hij komt zeker niet kant en klaar uit een potje.
|
Hij komt zeker niet kant en klaar uit een potje. Op de foto heb ik opgelijst welke kleuren ik heb gebruikt, en in welke volgorde.
Ik ben begonnen met XF16 als basiskleur. Daarboven op een lichte laag XF10, daarna een mistcoat XF64. je hebt dan een overwegend bruine kleur met hier en daar wat aluminium dat er door piept. Ik werk dan verder af met olieverf van donker naar licht: lampzwart, Van Dyck bruin, burnt Sienna en Sienna natuur. De donkerste delen worden zwaarder uitgevoerd dan de lichte kleuren.
De acrylics moeten dienen als basiskleur. De olieverf dient enkel om de kleurschakeringen aan te brengen.
Zo werd ook de rest van de motor bewerkt: de schaduwen zijn allemaal olieverf (lampenzwart, van Dyckbruin en de schakeringen Sienna meestal) en de drybrushing in aluminium is acrylics.