De handrem was veel leuker om te doen. Tegen de firewall komt een as en een hefboom die de verbinding moeten maken met de trekstang naar het interieur en de kabels die naar de beide achterste remtrommels lopen.
Eigenlijk is er niks mis met die onderdelen, alleen dacht ik dat het iets beter kon ... Dus ik heb me nog eens goed laten gaan op de ouderwetse (en mijn eigen eigenzinnige) manier
De as heb ik opnieuw gemaakt van plastic rod, daarrond twee ringen die de bevestigingsplaten van beide kabels vasthouden. Die bevestigingen zijn gemaakt van dunne aluplaat die een beetje werden verbogen. Als je zo twee plaatjes gebruikt en je buigt die van elkaar weg, dan heb je een vorkje waarin de kabelschoenen passen.
Zelfde principe voor de hefboom vooraan die de verbinding met de trekker in het interieur moet maken. Tussen beide onderdelen wordt een korte kabel gespannen (waarvan de beide uiteinden werden uitgedund om tussen beide vorkjes te passen) en klaar. Zwart spuiten heel de zwik en vastplekken.
Nu stellen jullie je de vraag: "ga je daar achteraf nog wel iets van zien?"
Antwoord: "Nee, eens de motor op zijn plaats staat zie j' er zo goed als niks meer van, behalve als je met je neus op het model gaat liggen om alle details te gaan zoeken. Maar ik vond het wel leuk om te doen."
De piccies met de originele as, en de zelfgemaakte: