View Single Post
Old 02-07-2011, 15:19
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

We hebben ondertussen wat verder gedaan. De body werd in witte primer gespoten, waarna er 2 lagen pure white overheen gezet werden. De 2 achtervleugels kregen dezelfde behandeling alhoewel ze niet zichtbaar zijn op de foto.

Het chassis werd ook in primer gezet (grijze dan wel) waarna het één laag aluminium aangemeten kreeg. Je ziet de voorste spoilerlip onder de neus uitsteken die in dat aluminium gespoten werd, alhoewel nu juist die spoilerlip nog in het matzwart gezet moet worden.

De remschijven, nauwelijks zichtbaar achter de velgen, werden zilver gespoten en al verder geschilderd met titanium gold. Maar er moeten nog foto-ets remschijven overheen komen, net als de calipsers, en eens dat gebeurd is maak ik wel betere foto's.

De velgen zelf werden ook eerst zilver gespoten, waarna de centers manueel geschilderd werden met titanium gold. Ik ben zinnens om de ganse velg nog wat te accentueren met smoke.

Eens de wit gespoten body uitgehard is, moet ik de cockpit afplakken en semigloss black spuiten. Probleem daarbij is dat ik om dit effect te behouden, ofwel later geen vernislaag meer over de decals mag zetten, ofwel na het vernissen de cockpit nóg eens moet afplakken om semigloss vernis over de cockpit te spuiten. Met daarbij de wetenschap dat het afplakken van Gunze Sanyo vernis hier in het verleden al meer dan eens misgelopen is. Ik weet dus nog niet zo zeker of ik dat wel wil doen. En dus denk ik dat ik ga kiezen voor een compromis: de decals wel sealen met blinkende vernis, maar het afplakken en spuiten met semigloss vernis achterwege laten...

Wordt in elk geval vervolgd!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1994_dauer_porsche_962_03.JPG
Views:	1088
Size:	653.1 KB
ID:	22714   Click image for larger version

Name:	1994_dauer_porsche_962_04.JPG
Views:	1081
Size:	491.1 KB
ID:	22715  

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 02-07-2011 at 18:19.
Reply With Quote