De volgende update is er al. Gisteren (en vannacht) even genoten van een aantal uren bouwen. Gevolg is dat de interieurkuip weer een kuip is...
Ik had een hele tijd terug de achterzetel en hoedenplank eruit gesneden en daarna een stuk terug vast gezet. Ik was het dan even beu en daar lag dat ding dus... Maar niet getreurd, gisteren kwam daar dus verandering in.
Eerst nam ik de hoedenplank onder handen. De meegegoten luidsprekers werden verwijderd. Op de referentiefoto's kon ik een verhoging zien, dus dat werd met heel dun plasticcard nagemaakt. Wat schuren en ikke happy... Dan kwam een afdekkingsplaat met reliëf aan de beurt. Veel prutswerk om het wat gelijk te krijgen, maar het lukte...
Nu moest ik de gaten opvullen. Ik probeerde het zo realistisch mogelijk te maken en hield rekening met de 1/1 en de 1/24 die Tim al maakte (wel een evo 9). Het was wat zoeken, passen, meten, passen, snijden, schuren en passen... Maar het lukte...
Heel even leek het mis te lopen toen ik bij een zoveelste dryfit opmerkte dat de boel scheef en krom zat. Wat bijschuren en materiaal wegnemen gaf niet meteen het beoogde resultaat. Tot ik merkte dat de kuip wat scheef zat. Het bevestigingspunt werd wat ingekort en alles zat meteen perfect... Ikke weer happy...
Op de wagen van Tim had ik gezien dat hij het derde stoplicht had gemaakt. Ik wou dat ook, dus, scratchen maar met plastic card. Ik bestudeerde zijn bouw en foto's en ging aan de slag. Hieronder het resultaat...
Maar ikke niet happy... Dat was niet realistisch genoeg. Dus rond 01.00 deze nacht toch maar weer de referenties gaan bekijken. ALles opmeten en opnieuw beginnen. Rond 03.00 was ik klaar met het derde stoplicht waar ikke heel happy van werd !!
En even achter het raam gezet...