View Single Post
Old 06-07-2011, 23:14
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Mack Super Liner - Cars - Mack - Revell 1/24

Na Luigi, The King en Sheriff is het tijd voor een vierde bouw uit de allereerste Cars-film. Vandaag is de ideale dag om eraan te beginnen want vanaf vandaag is Cars 2 uit in de Vlaamse bioscopen. Binnenkort ga ik 'em zien...

Terug naar de bouw nu: een vrachtwagen asjeblieft !! Mijn allereerste en ik ben er zelfs een beetje bang voor. Mag ik U voorstellen: Mack !!

Quote:
Endless days on the road and sleepless nights criss-crossing the country... For some this life would quickly grow old. But not Mack. No sir. Mack knows how important his role is. He's driving Lightning McQueen, the world's fastest racecar. He's part of a team, and everybody knows there's no I in team, just like there's no I in Mack
Als basis gebruik ik de Sinalco Mack Super Liner van Revell. Ideaal want de oplegger die er nog bij zit is gelijkaardig aan de oplegger uit de film. Eerst ging ik me beperken tot enkel de trekker, maar neen dus, ik maak hem helemaal... Verder gebruik ik ook nog een PE-setje om enkele details te verbeteren.

Vooraleer ik vol in actie treed, ga ik net als bij de andere drie eerst een overzichtje maken van wat aangepast moet worden. Dit is zowat het belangrijkste van heel de bouw. En het viel mij al op: de kit is moeilijker dan de verbouwing. Er vallen immers nogal wat details weg. Dat kun je zien op onderstaand bouwplan... (even ingescand en bewerkt met PP)

Legende:

ROOD = moet verwijderd worden
GROEN = moet toegevoegd worden
ORANJE = moet verplaatst worden

Zoals je ziet zal er nogal wat werk insluipen... Maar ik zie het helemaal zitten !! Planning: af tegen Jabbeke 2012...

Het enige waar ik nog aan twijfel is het eventuele inkorten. Vraag is dan of ik ook de oplegger ga moeten inkorten aan de voorzijde. Dus dit bekijk ik nog wel als de bouw definitief gestart is. Eerst even de evo 8 afwerken.

Enne voor de Cars-fans, Sheriff komt ook wel weer in beeld hoor... De consultaties bij de plastische chirurg liggen al vast

Grtzzz
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Mack blueprint changes.jpg
Views:	6806
Size:	95.3 KB
ID:	22785   Click image for larger version

Name:	cars-mack-03.jpg
Views:	8436
Size:	31.0 KB
ID:	22791   Click image for larger version

Name:	rvl07547.jpg
Views:	8133
Size:	19.8 KB
ID:	22792  

Last edited by Loeten; 06-07-2011 at 23:40.
Reply With Quote