View Single Post
Old 12-07-2011, 13:44
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Loixrallyfan View Post
Benieuwd wat de decals gaan geven en hoe je het nu gaat aanpakken met de vernis.
Dat zal ik eens haarfijn uitleggen zie.

Alle decals die op het witgelakte gedeelte aangebracht moeten worden zijn op de body gekleefd. Het moeilijkste daarbij waren met grote zekerheid de achterste en voorste schelp van het 'Shell'-logo. De achterste is zodanig groot, en de vorm van de body is zodanig grillig, dat het onvermijdelijk is dat de decal op sommige plaatsen scheurt. Nu, bijstippen was sowieso nodig want in de koelopeningen krijg je zo'n decal nooit mooi aangesloten. Belangrijk hierbij is vooral dat je een kleur kan mengen die zo dicht mogelijk bij de kleuren van de decal zit (in dit geval dus geel en rood).

De voorste decal lijkt me net iets te groot, want de Duitse vlag linksvoor op de neus moet in principe tussen de koplamp en de schelp komen te zitten, zonder te overlappen. Dat lukte niet echt, en dus overlapt mijn vlag toch een stukje de schelp. Het zou ook kunnen dat de vlag te groot was natuurlijk. In elk geval zijn dit details die je alleen weet als je de referentiefoto ernaast legt, dus een ramp is het niet. De rest van de decals ging trouwens van een leien dakje...

Nadat alle decal droog zijn, wordt het zwarte gedeelte met Maskol afgedekt. Om de overgangslijnen van wit naar zwart recht te trekken breng ik de Maskol aan met een tandenstoker; een penseel zou hier minder goed werken. Eens de Maskol droog is, wordt de body vernist met Gunze Sangyo clear (2 lagen).

De vernis krijgt 24 uur om te drogen, en dan wordt de Maskol verwijderd zonder evenwel het pas verniste gedeelte aan te raken, omdat ik er liefst een week afblijf zodat de vernis kan uitharden.

Het resultaat lijkt me in ieder geval goed geslaagd. Het witte gedeelte glanst mooi en het zwarte gedeelte is semigloss. Precies zoals ik het wilde hebben. De 4 decals op het zwarte gedeelte moeten nog aangebracht worden natuurlijk. Let ook op de splitter vooraan onder de neus, die ik al bewerkt heb met Scale Motorsport CF-decal. De achterzijde moet ook nog voorzien worden van CF...

Wordt vervolgd!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1994_dauer_porsche_962_12.JPG
Views:	582
Size:	928.7 KB
ID:	22858   Click image for larger version

Name:	1994_dauer_porsche_962_13.JPG
Views:	582
Size:	928.7 KB
ID:	22859   Click image for larger version

Name:	1994_dauer_porsche_962_14.JPG