View Single Post
Old 22-07-2011, 11:57
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Gisteren heb ik dan weer de slaapcabine "gechopt". Dat ding was te hoog en er moest een centimeter van tussenuit. Iets waar ik wat bang voor was want alles moest perfect gesneden / gezaagd worden of het zou een prutswerkje worden... Gelukkig verliep dit heel erg goed want ik had het mooi afgetekend en deed het op mijne gemak... Het onderdeel werd na het vele schuren en extra plamuren al in de witte primer gezet, net als de motorkap.

De slaapcabine is nog niet 100 % smooth maar daar wordt nog aan gewerkt. Het is immers een heel belangrijk onderdeel. Overigens moeten er volgens de referentiefoto's nog enkele panellines in getrokken worden. Hierover twijfel ik nu want het zou de decals kunnen hinderen in het mooi passen... Waarschijnlijk komen ze er dus niet.

Ook de stuurhut werd verder aangepakt. Het deel dat moet aansluiten met de slaapcabine is nu langs beide kanten afgewerkt. Ik heb ook hier al wat uren schuurwerk op zitten maar het is voor 90% in orde. Enkel de bovenzijde heeft nog wat nood aan putty. Eenmaal dit klaar kan ik beide cabines samenlijmen. Het eventuele kleine spleetje ga ik dan opvullen met vloeibare Milliput (gewoon mengen met water dus).

Om de slaapcabine netjes te doen passen op het onderstel moet ik ook een "ingreep" doen. Het moet immers vloeiend zitten want bij dat personage kun je die dingen niet gaan verwijderen natuurlijk. Op de referentie kun je duidelijk zien hoe Pixar dat aangepakt heeft. Ik ga dit op dezelfde wijze doen. Eerst heb ik een plaatje van Evergreen styrene (1 mm) gesneden. Dit nog een tweede maal gedaan zodat de juiste dikte ontstond. Onderaan het plaatje kwamen vier stukjes om dat plaatje op zijn plaats te houden. Dit lijkt geslaagd en het dryfitten lijkt dit te bevestigen. We gaan zien na het schuren en plakken...

Zo. Vandaag pak ik de cabines aan. Deze zou ik graag helemaal glad hebben en reeds aan elkaar bevestigen. Bij tijd over begin ik aan het petje of het mondje. Dat heb ik nog niet beslist...

Tot de volgende update !!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_8960.JPG
Views:	3315
Size:	120.4 KB
ID:	22920   Click image for larger version

Name:	IMG_8965.JPG
Views:	3395
Size:	143.3 KB
ID:	22921   Click image for larger version

Name:	IMG_8966.JPG