Ik heb me ook wat onledig gehouden. De laatste 2 avonden heb ik een aantal onderdelen willen voorbereiden vooraleer de firewall wordt afgewerkt. De bobijn, het reservoir voor het Lockheed remsysteem en de steun voor de gas-stang werden van kortbij bekeken, en ... niet goed bevonden.
En ge kent mij ondertussen: opnieuw dus.
Een bobijn en een rond reservoirtje (eigenlijk gewoon een potje met dekseltje) is niet zo moeilijk te draaien. Ook de steunen die veel te dik werden uitgevoerd zijn makkelijk te snijden uit een stripje aluminium. De bouten met moer van 1mm die het geheel moeten vastzetten tegen de wand had ik nog liggen.
De steun voor de stang die vanaf het gaspedaal vertrekt was andere koek. Omdat ik mijne maat niet wilde lastigvallen om ter elfder ure nog te beginnen etsen, heb ik zelf een onderdeel gevijld uit stukjes koperplaat (omdat die steviger materiaal is dan die alustrips die ik hier heb liggen). Het grootste vlak is in plaat van 0,4 mm uitgevoerd, het kleinere onderdeel dat de veren moet gaan vasthouden in 0,24mm dikte. Daartussen zit een klein mishmash onderdeeltje om een scharnierend deel te simuleren.
Ook weer met bout en moer aan de wand bevestigd, en op naar het volgende onderdeel.
Alles kan trouwens nog verwijderd worden om te schilderen, dat is het voordeel van die bouten met moer.
Amuseer U, en tot de volgende ...