Het is zomer ... 16°C, de verwarming aan, buiten regent het ... dus plekken! (of was het nu winter?)
Vandaag nog eens eindelijk de tijd gevonden om achter de modelbouwtafel te kruipen. Eerst even de Lotus van onder het spreekwoordelijke stof gehaald en dan eens goed gekeken waar we gebleven waren.
De uitlaat baarde me de nodige zorgen en in de afgelopen 6 maanden heb ik hieraan gewerkt (geen 6 maanden wel te verstaan). Uiteindelijk is het resultaat bevredigend.
Het motorblok werd verder afgewerkt. De bougiekabels en de verdeler werden gemonteerd.
Daarna werd de uitlaat op de motor gemonteerd. Om de uitlaat in deze staat te krijgen was er veel schuur- en plamuurwerk nodig. De alu trompetten werden aan de spaghetti gemaakt en een dun buisje werd tussen beide trompetten gezet als koppel stuk. Daarna werd een boord op de spaghetti gesimuleerd met een stropje alu folie en het koppelstuk werd in glos zwart gespoten. Dan werd er over alles een chrome laagje van Alclad gezet en waar de trompetten op de collector komen werd met transparant oranje het goudkleurige 'verbrand' gesimuleerd.
De motor werd dan in het chassis gemonteerd, de bougiekabels juist gelegd en alles ziet er ondertussen zo uit ...