View Single Post
Old 24-07-2011, 09:23
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Tijd voor een tussenstandje...

Eerst werd de grill aangepakt. Daar bleek de bovenzijde niet breed genoeg om de letters "MACK" op te plaatsen. Dit heb ik in PE liggen... Ook de bovenzijde moest vlak gemaakt worden.

Ik heb ook reeds een begin gemaakt van het petje. Ik begon eerst met het uitsnijden van de onderzijde als basis. Daarna kwamen de zijkanten die identiek zijn. Het achterste stuk werd ook gesneden uit de plastic plaat van 1 mm dikte. Deze stukken werden samengelijmd met plastieklijm en wat secondenlijm. Om de boel te verstevigen kwam vooraan een tussenschot en bovenaan enkele latjes van allemaal 1 mm dikte.

De slaapcabine kreeg nog een extra aanpassing: het achterste moet immers rechthoekig zijn ipv afgerond. Dit kan nu dus aangepast worden aangezien de cabine voldoende in orde is. Ik had dit wat uitgesteld om opnieuw zeker te zijn van de stevigheid.

Op deze foto zie je al wat de gelijkenis. Nu nog het voorste deel van de pet maken. Daarna moet ik alles mooi afgerond krijgen dus dat wordt weer stof happen. Oh ja, het lijkt alsof de pet te hoog is maar ook hier heb ik het nagerekend en klopt het... (8 cm - 6 cm op prent / 5 cm - 3,75 cm hier in model)

Grtzzz
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_8971_bis.jpg
Views:	3108
Size:	61.7 KB
ID:	22944   Click image for larger version

Name:	IMG_8972.JPG
Views:	3076
Size:	114.5 KB
ID:	22945   Click image for larger version

Name:	IMG_8973.JPG