View Single Post
Old 04-08-2011, 20:53
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Ja Loeten jongen, ik vind dit toch echt wel een krachttoer die je hier aan het verwezenlijken bent hoor. Petje (hoe toepasselijk!) af hiervoor!
Dank je !

Momenteel lijkt alles wat stil te liggen hier en dat is deels ook zo omdat de verschillende spuitwerken aan de gang zijn:

- Onderstel werd nog wat aangevuld met enkele ontbrekende onderdelen en kreeg een extra laag mat zwart.
- De body kreeg al een drietal laagjes rood
- Het petje werd al in het wit gezet, waarna het rood nog moet volgen

Verder ben ik druk met het opsporen van goede foto's om zo de decals te kunnen maken. Niet zo eenvoudig want meestal vind je de vaste "foto" van Mack, soms met en soms zonder trailer. Ik moet me dus wat baseren op filmbeelden en een speelgoedmack... Maar enkele delen zijn al gelukt:

- de oogjes

- het nummer "95" (heel moeilijke bevalling want moest dit uit het speelgoedautootje halen: foto maken en dat paintshoppen)

- de reclametekst van Rust-eze (easy, want staat op internet)

Voila, op naar de laatste stukjes. De planning is eenvoudig... Morgen de laatste spuitwerkjes en dan laten uitharden tot maandag. De decals produceer ik dan maandag zodat ik ze er dinsdag kan opzetten. Daarna volgt het sealen, de chroomdingetjes en de afwerking van de trekker...

Oeps, bijna het mondje vergeten !! Das ook voor morgen want dit moet nog volledig opgebouwd worden...

Wel heb ik al een eerste idee van de trailer op papier gezet. Hieronder foto met uitleg...

- De rode vlakken moeten weggesneden worden (ruw weergegeven nu)
- Rode stippellijn = toevoegen / uitbouwen
- Donkerblauw = afronden
- Groen = wegnemen / openwerken om de wielen zichtbaar te maken
- Geel = dichtwerken
- Helblauw = plaatsen van een soort "raam"
- Oranje = volledig aanpassen, verlagen, andere lampen, enz...
- En niet vergeten op het dak komen drie koepels (2 rechthoekige, 1 ronde)

Dat is het zo een beetje. De vakantie is halfweg, mijn werk aan Mack nog verre van als ik de triler erbij reken. Maar ik zit stappen verder dan ik had durven dromen, dankzij het "mooie" weer natuurlijk...

Grtzzz
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_9029.JPG
Views:	2862
Size:	142.7 KB
ID:	23069   Click image for larger version

Name:	Decal oogjes Mack.jpg
Views:	2793
Size:	10.4 KB
ID:	23070   Click image for larger version

Name:	Decal nummer 95.jpg