View Single Post
Old 10-09-2011, 19:24
Pascal Pascal is offline
A4993

Er zijn toch wel wat advocaten in de autosport. Waarom gaan zij eens niet van start met een zaak tegen de RACB. Redenen genoeg...

De RACB is wetgevende, uitvoerende en rechterlijke macht in de autosport. Van een scheiding der machten is hier niet veel sprake. Ze zijn (als ik me niet vergis) mede-uitbater of mede-eigenaar van het circuit in Mettet. Ze zijn (als ik me niet vergis) promotor of medepromotor van de 24 uur van Francorchamps. Op deze circuits heeft een organisator of promotor geen probleem om een reglement goedgekeurd te krijgen. De circuits liggen trouwens allemaal in het Franse landsgedeelte.

Ook Speedworld is overwegend Franstalig en heeft, al bij al, meestal de wind mee.

Zolder daarentegen wordt zo dikwijls als het kan in een slecht daglicht gesteld. Zou het daarmee iets te maken hebben.

Iedereen weet dat de rechten op Belcar en/of 24 uur van Zolder dit jaar ten einde lopen. Speedworld zou graag een uithoudingswedstrijd toevoegen aan hun kalender en willen een monument (volgens hen toch) de 12 uur van Francorchamps kopiëren naar Zolder. Dat zou hen goed uitkomen. De 24 uur mag dan niet meer georganiseerd worden en Speedworld (alias RACB) is tevreden.

Zoals Thierry Deflandre duidelijk zij in HBVL : "ze heben een dubbele agenda".

Misschien denkt de RACB : "een goede dictatuur is beter dan een slechte democratie". Maar heren van de RACB : wat doe je dan met een slechte dictatuur ?

En dan nu terug naar de advocaten. Waarom eens niet alle regeltjes en malfuncties uitpluizen en naar de rechtbank stappen ? Misschien volgt er dan iets zoals, heel wat jaren geleden, het "Bosman-arrest" in het voetbal. Misschien veroorzaakt dit een even grote tsunami als destijds in het voetbal. Maarja, wie durft zijn nek uitsteken ?

C U

Ohja, sinds de RACB enkele jaren geleden de Vlamingen aan de top buitensmeten, ontvang ik de nieuwsbrief van de RACB in het ééntalig Frans.
Reply With Quote