View Single Post
  #8  
Old 12-10-2011, 14:05
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Wat mezelf betreft, zit ik een beetje in het zelfde geval als mijn waarde collega's hierboven. 1 oktober 2011 is mijn officiële pensioendatum (niet dat ik al zo oud ben, maar wij mogen nu eenmaal op 51-jarige leeftijd op pensioen gaan) en alhoewel ik hier jarenlang naar uitgekeken heb (dan zou ik eens gaan "plekken" zie) werd het mij duidelijk dat ik hoe dichter ik de datum naderde, minder en minder goesting had om al op pensioen te gaan. Ondertussen heb ik dan ook voor 5 jaar bijgetekend, met als voornaamste doel het managen van een nieuw groot bouwproject voor Defensie, waar ik mijn handen meer dan vol aan heb.

Voor modelbouwen schiet er echter nog altijd wel wat tijd over, dus ik mag niet zeggen dat dat de reden is waarom ik de laatste weken minder post. Die reden zit ergens anders. Op de laatste modelbouwbeurs van KMK kwam ik namelijk in contact met de webmaster van de site 'scalemates.com' , een site voor en door modelbouwers die meer wil zijn dan de zoveelste 'gewone' modelbouwsite. Het is namelijk een immense databank van alles wat met modelbouw te maken heeft. Niet alleen qua gebouwde modellen dus, maar vooral ook qua ongebouwde kits en op til staande projecten. Tim en ikzelf hebben ons toen geëngageerd om tegen de volgende meeting eens serieus werk te maken van het invoeren van letterlijk duizenden kits, WIP's, gebouwde modellen en op til staande bouwprojecten, want op het gebied van de civiele modelbouw stond de site nog echt in haar kinderschoenen. Het was mijn bedoeling om het bestaan en het gebruik van deze site uitgebreid uit te leggen op de eerstvolgende meeting, maar als onze Paddockers dan gemotiveerd op de site zouden gaan kijken wat er op gebied van civiele modelbouw allemaal terug te vinden is, en er staat weinig wat hen interesseert, is de motivatie snel weg natuurlijk. Daarom ook heb ik gewacht met het aankondigen van scalemates.com, tot er werkelijk al vrij veel terug te vinden is. Ik heb wekenlang letterlijk duizenden items ingevoerd, zodat de databank nu niet meer leeg is. Als je een kijkje gaat nemen op de site, en je klikt op 'cool facts', zal je trouwens zien dat 'sennake' bijna overal op de nummer 1 positie geklommen is, niet alleen qua aantal ingevoerde items, maar ook qua gebouwde modellen, en ook sta ik in de top-10 qua 'modelbouw-stock'... De uitgebreide uitleg met projector staat nog altijd op de planning trouwens, alleen is de 'verrassing' er nu een beetje af

Nu, ook dat is op zich niet de reden dat ik op De Paddock niets meer gepost heb de laatste weken, want ook met het ingeven van die data op scalemates.com ben ik al enkele weken klaar. Maar kits en modellen is niet het enige wat ik verzamel, er zitten ook nog een boel die-casts bij, waarvan ik al lang hoopte om ze eens samen te vatten in een databank zodat ik een overzicht krijg van wat ik zo allemaal in mijn verzameling heb. Die-casts horen echter niet thuis op scalemates.com, dus vond ik een andere site waar ik terecht kon, en die heet 'catawiki.nl' . En niet alleen met mijn diecasts trouwens, maar ook met mijn verzameling stripverhalen. Die reikt ver boven de 3000, en dus ben ik sedert enkele weken volop bezig met het fotograferen van mijn diecast modellen, het inscannen van mijn stripverhalen, en het invoeren van al die gegevens op catawiki.

Tenslotte is het ook zo dat ik ondanks al deze tijdrovende data-invoer toch ook nog bezig ben met het bouwen van een nieuw model. Dat is echter een resin transkit op een Tamiya-basis (een F40GTE om precies te zijn) en ik ben al weken zoet met het hermodelleren van die resin kas. De vorm was niet juist, de kas was zo krom als een banaan, en alle details waren zo goed als onzichtbaar geworden vanwege de vele hergietingen. Om dus een beetje een deftige basis te bekomen vanwaar ik eigenlijk pas kan vertrekken, ben ik al enkele weken aan het 'sculpteren'. Zolang de basis kas niet presentabel is vond ik het zinloos om foto's te nemen of een fotoloze WIP-thread op te starten. Maar die komt er ook gauw aan, beloofd.

En dus is het niet-posten gewoon een samenloop van enorm veel onvoorziene omstandigheden, niet alleen bij mezelf, maar blijkbaar ook bij de andere Paddockers die het erg druk hebben. Kan gebeuren, en zelfs collectief, en aangezien we hier zitten voor ons plezier en niemand kan voorspellen hoe zijn vrije tijd gaat ingevuld worden, kan het voorkomen dat er een periode ontstaat waarin het erg stil is op de modelbouw-afdeling van De Paddock. Ik vind het erg sympathiek van je dat je je hierover zorgen maakt, maar ik verzeker je dat er geen strubbelingen of wat dan ook aan de basis liggen van deze stilte. Gewoon toeval. maar dat had je zonder mijn betoog ook al wel begrepen
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 12-10-2011 at 14:07.
Reply With Quote