Vanmiddag heb ik me nog eens achter mijn tafeltje gezet, ipv languit in de zetel te liggen maffen. Nu, er is niet zoveel gedaan.
Eerst en vooral heb ik de carrosserie hersteld. De raamrubber boven de voorruit werd met een stukje plasticard opgevuld, de naad werd daarna voorzichtig uitgekrast en dit over een lengte van 2-3 mm.
Ook de uitschuivers van het uitkrassen werden opgevuld met wat putty.
Voor de rest heb ik vooral zitten dry-fitten om de wielen op een deftige manier onder de carrosserie te krijgen. Ik ga zoals jullie ondertussen al weten de originele Tamiya-velgen vervangen door een setje van Aoshima.
En daar zit toch redelijk wat verschil in, vooral langs de binnenzijde.
Bij de achterwielen is het heel simpel, hier moet een buisje van ong 5mm over de achteras geschoven worden ter opvulling.
Bij de voorwielen is het iets moeilijker. Bij de 370Z kun je de voorwielen laten sturen, terwijl er bij de 350Z een metalen asje zat.
Nu moet hier het oorspronkelijke pennetje waar de Tamiya-velgen perfect op passen met ong 4-5 mm verlengd worden.
Nu kan ik me er gemakkelijk van af maken en zeggen, hij moet niet kunnen sturen, ik boor dat pennetje eruit en steek er een metalen asje doorheen waarop de beide voorwielen gemonteerd kunnen worden en laat de stuurinrichting achterwege.
Ofwel boor ik dat pennetje eruit en lijm er langs achteren een koperen spijker in van dezelfde dikte (2mm) en op lengte gemaakt zodat de stuurinrichting kan blijven werken.
Ik ga dan ook voor de 2de optie, als die niet lukt, kan ik nog altijd voor de makkelijkste manier kiezen.