View Single Post
Old 04-06-2002, 17:11
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by Ferrari Forever
Ik heb ook altijd zo'n Force feedback stuur van microsoft gehad. Eind vorig jaar heb ik een nieuwe pc gekocht met XP en wat blijkt : stuurtjes van microsoft ouder dan 3 jaar (softwareversie 3.0 of zo) en die aangesloten worden op de seriele (dus niet USB) poort , worden door Microsoft zelf NIET ondersteund.
ik kan je klacht best begrijpen (ik zou het in jou geval ook sneu vinden) ... toch een paar bemerkingen
- 80% van de computer-hardware ligt binnen de 3 jaar op de stortplaats ... Ofwel is het kapot gegaan, vervangen door een nieuw of beter exemplaar, ofwel wordt het nooit meer gebruikt. Dit is een vaststelling die voor zowat alle hardware-onderdelen gelden.
- Vermits drivers een Operating System specifiek onderdeel zijn, kost het een hoop werk (en dus ook kosten) om nieuwe compatibele drivers te ontwikkelen
==> Het is een feit dat de prijs van heel wat hardware-componenten een stuk zou stijgen als de driver-ondersteuning langer dan 3 jaar zou moeten blijven duren ... voor al bij al een beperkt deel van de klanten

Verder is 3 jaar nog een redelijke termijn. Er zijn fabrikanten die veel slechter doen (met ATI videokaarten als meest negatieve uitschieter) .... Wel vind ik dat de source-code van alle vorige drivers dan zou moeten vrijgegeven worden ... dan kan daarmee tenminste de opensource-community verder ...

airco