Quote:
Originally Posted by Ferrari rules
Ik zou de film voorrang geven. officiëler kan toch niet? das mijn gedacht é...
|
Nadat ik het probleem even liet bezinken, heb ik de beslissing genomen toch zoals de film te bouwen: McQueen wordt het dus op de trailer... Ik bouw nu eenmaal dat ding van de film hé... En terwijl ik op zoek ging naar goede referentiefoto's om de decals te tekenen (mijn DVD doet het niet meer, teveel krassen, te vaak gebruikt), kwam ik op deze site terecht:
Link =
Carsthetoys
Een hele zotte site over cars. Ik heb er o.a. heel wat logo's haarscherp teruggevonden. Ook inside information, tips en screenshots waren er te vinden. En het leukste: hele lijsten van de verschillende Cars-personages en van mensen die de speelgoedauto's aanpassen (andere decals e.d.) Kortom, ik haalde er mijn hartje op !! En ik postte er ook mijn creaties want misschien, heel misschien is er nog iemand die de Cars-personages nabouwt op 1/24... Maar niet dus... Geen idee trouwens van welk land deze site is, maar aan wat ik er gelezen heb, vermoed ik de V.S.
Anyway... Terug naar de update. Ik was dus aan de decals begonnen, maar verder dan het opzoeken van de sponsors en wat screenshots ben ik niet geraakt. Ik kan immers niets bepalen en op papier zetten als de trailer nog niet af is (althans de ruwe fase). Maar ik had zo een zin in decals tekenen... Dus heb ik maar die van de Mini Cooper van Pyck getekend. Begin 2012 meer hierover...
Heb ik dan niets gedaan hier? Jawel !! Begin herfstvakantie had ik al het voorste deel van de trailer aangepakt. Deze is uit de doos (trapeziumvorm)anders dan bij Mack (afgerond). Dus moest ik aan de slag...
De zijkanten werden van "dragers" voorzien langswaar de gebogen flap moet komen. Ook werd de bovenzijde wat hoger gemaakt.
Natuurlijk moest ook het dak aangepast worden terwijl dit bij het chassis niet moet. Heb de valse ronding immers netjes afgewerkt onderaan.
Eenmaal de flappen erop ziet het er zo uit:
...