View Single Post
Old 02-11-2011, 01:02
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Maar toen zat ik met een ander probleem. Ik had iemand beloofd om decals voor hem te maken maar was dat compleet uit het oog verloren. De avond na Nieuwegein ben ik er meteen aan begonnen met als gevolg dat de trailer aan de kant werd gezet maar dat de zin in decals tekenen alsmaar toenam. Zoals eerder gezegd wou ik die van Macks trailer maken, maja... Ik val in herhaling.

Vandaag was de tekenwoede evenwel voorbij en voor en na het bezoek aan Bellewaerde Nocturne (een aanrader !) heb ik de trailer verder aangepakt. Op het voorste stuk moeten twee uitspringende "bakken" komen. Deze heb ik met plastic sheet gemaakt en vastgekleefd. Voorlopig geen foto hiervan... Ook heb ik het dak met die voorkant al vastgelijmd en alles eens in primer gezet. Eens zien waar er schuurwerk is...

Toen moest dat gat in de zijkant komen. Dit is een soort glas waar de decal overheen gaat maar waardoor je vanuit de binnenkant toch naar buiten kan kijken. Dat zie je ook soms op onze bussen of trams.

Dit leek makkelijker dan het was. Meten, aftekenen en spieken op prints van die site hielpen me bepalen waar het gat moest komen...

Daarna was het gaten boren en uitsnijden...

Eén kant is gedaan. Morgen komt de andere zijde aan de beurt.
Daarna maak ik het gat "dicht" met styrene en komen de schuurwerken. Als die gedaan zijn kunnen de sierstrips erop komen. In Nieuwegein kocht ik daarvoor stroken evergreen... Ook de achterzijde moet nog volledig gemaakt worden... Maar de vakantie is nog niet halfweg, dus...

Stay tuned !
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_9382.JPG
Views:	4714
Size:	77.7 KB
ID:	23859   Click image for larger version

Name:	IMG_9383.JPG
Views:	4759
Size:	131.7 KB
ID:	23860  

Last edited by Loeten; 02-11-2011 at 01:03.
Reply With Quote