Quote:
Originally Posted by Sennake
Vooral niet omdat er enkele dingen zijn die me zorgen baren. Zo zitten er in deze transkit geen plexiglas koplamp-afdekkingen. Ik heb een vermoeden dat ze gewoon ontbreken in de transkit maar zeker ben ik er niet van omdat het plan alleen maar twee zwarte koplamp-afdekkingen toont waarvan het evengoed mogelijk is dat je verondersteld wordt van ze zelf te fabriceren. Dat heb ik al eens geprobeerd, maar van vlakke plexi kan je nooit een mooi gebogen koplamp-afdekking maken. Daar moet ik dus nog iets op vinden (eventueel met wat hulp van een behulpzame Paddocker  ) De afdekkingen uit de Tamiya kit zijn alleszins onbruikbaar omdat een Ferrari F40 GTE veel grotere koplampen heeft dan een standaard F40.
|
De oplossing lag eigenlijk voor de hand, alhoewel ze niet de goedkoopste is natuurlijk: ik heb er gewoon een Fujimi-kit van de Ferrari F40 GTE bijgekocht. Niet alleen zitten daar de juiste koplampafdekkingen bij, maar alle andere onderdelen die in de transkit niet al te goed geslaagd zijn kan ik zo ook vervangen door betere exemplaren; te beginnen met de wielen die in de transkit als resin gegoten onderdelen zitten waarbij het wiel en de band in één stuk gegoten zijn, niet ideaal dus.
De Fujimi kit is onderweg, dus gaat de bouw even 'on hold'. Om het probleem op te lossen van mijn bouwschema heb ik 2 dingen besloten:
1) de foto's van de 1:12 Tamiya Williams FW14B, een model dat ik ooit eens bouwde voor een klant, heb ik ingescand en op mijn website gezet. Ik heb hetzelfde gedaan met de Aston Martin DBR9 "Cirtek" van Goossens, want die stonden ook nog niet op mijn webpage. Op die manier staan het oktobermodel én het novembermodel online.
2) Als decembermodel heb ik gekozen voor de Porsche 956C 'New Man' waarmee Senna de 1000km van de Nürburgring 1984 reed. Hiervan komt weldra een WIP-thread. Dat geeft me de tijd om de Fujimi-kit op zijn gemakje te laten afkomen uit de States, en aangezien hij pas af moet zijn tegen eind januari 2012 zie ik het qua time-management weer zitten
Wordt dus vervolgd, alleen niet onmiddellijk. Maar er zijn hier andere WIP-threads op De Paddock wiens duurrecord ik zeker nier ga breken