View Single Post
Old 04-12-2011, 15:09
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Vervolgens wordt de body gespoten in witte primer. Ik heb hiervoor voor het eerst gebruik gemaakt van Zero Paints, omdat ik de primer per sé wou aanbrengen met de airbrush vanwege te vele hoekjes en kantjes aan dit kleien 1/43 model, wat met een spuitbus zou kunnen leiden tot verfophoping waar het niet gewenst is. De eerste keer gebruikte ik de primer onverdund omdat de verpakking vermeldt dat dit desgewenst kan, maar dat kwam toch niet goed hoor. Veel te veel oneffenheden op plaatsen waar ik bijna niet aan kan om te schuren zoals onder de vleugel. Dus heb ik alles weer verwijderd met aceton in de airbrush, waarmee ik de ganse body 'gespoten' heb boven een metalen baje zodat de verf er weer af liep. Daarna heb ik een tweede primer-poging gedaan met verdunde primer deze keer. Dat ging veel beter. Nog wel een beetje oneffenheden vielen er te bespeuren, maar dat zou naar verluidt komen vanwege het feit dat het ook spuitplamuur is. In elke geval kon ik deze keer wel alle gladschuren, zodat de body klaar was om in de lak gezet te worden.

Dat gebeurde met gedecanteerde gele Tamiya verf. Ik neem kleine stapjes tegelijk, dus één keer Zero Paints per project is voorlopig voldoende. De gele lak werd met zeer lage druk aangebracht zodat ik één enkele laag kon aanbrengen in een tijdsspanne van een 20-tal minuten.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1984_porsche_956_05.jpg
Views:	908
Size:	690.0 KB
ID:	24020   Click image for larger version

Name:	1984_porsche_956_06.jpg
Views:	936
Size:	689.5 KB
ID:	24021   Click image for larger version

Name:	1984_porsche_956_07.jpg
Views:	889