View Single Post
  #77  
Old 04-03-2012, 18:22
Loixrallyfan's Avatar
Loixrallyfan Loixrallyfan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2009
Location: Valmeer
Posts: 1,524
Dan naar de body.
De koetswerknaden en andere werden geschilderd op de body.
Dan was het tijd voor de vensters. En dat is niet van de poes.
Teneerste het materiaal, dat is van een zeer broze kwaliteit en kan niets verdragen. Afplakken, schilderen, proper maken, decals plaatsen met sol, het heeft allemaal een negatief effect op de ruitjes.
Geen nood zou je denken, na de werken even poleren en waxen, en dat is in orde. Hier niet dus, ook dat geeft strepen, doffe vensters en op de voorvenster is het dus van dat, strepen, een doffe glans, en wat ik ook probeerde, ik kreeg het niet geheel terug netjes. Enfin, de rest van de vensters werden dan ook zo weinig mogelijk aangeraakt om ze zo proper mo-gelijk te houden.

In de achtervenster zitten de lichten meegegoten zonder enige profilering. Dus dat moest ook op een manier nagebootst worden.
Eerst werd op de body de uitsparing zilver geschilderd.

Daarop werd profilering voorzien met BMF-chroom en daarop werd dan de venster met lichten gemonteerd om zo te kunnen zien hoe de glaasjes geschilderd dienen te worden.

En dan nog schilderen en klaar.


LET OP
Geen enkele venster past in de wagen en dient dus eerst aangepast te worden alvorens te gaan schilderen. En dan nog is het wringen om ze erin te krijgen. Vooral de voorste, die volledig diagonaal krom staat.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	100_1976.jpg
Views:	1306
Size:	102.9 KB
ID:	24634   Click image for larger version

Name:	100_1977.jpg
Views:	1267
Size:	132.8 KB
ID:	24635   Click image for larger version

Name:	100_1979.jpg
Views:	1294
Size:	112.7 KB
ID:	24636   Click image for larger version

Name:	100_1980.jpg
Views:	1255
Size:	108.5 KB
ID:	24637  
__________________
Reply With Quote