Na een eerste spuitbeurt vernis, enkele weken geleden was er alweer stof in de vernis gekomen, en wel op 2 plaatsen.
En wat me nog het meest verwonderd, steeds op dezelfde 2 plaatsen, op het dak en rechtbovenaan op de motorkap.
Nu gisteren was het buiten toch redelijk fatsoenlijk weer om buiten te spuiten.
De body werd mat geschuurd, ontvet en afgedroogd. Daarna werd de body op zijn staander geplaatst en werd hij hij alsnog met perslucht verder droog en stofvrij geblazen. Ik was echter vergeten de druk te verminderen en plots vloog de body op de grond. Op het eerste zicht was er niks aan de hand, maar toen ik hem opnieuw wou ontvetten in een sopje kwam volgende lakschade aan het licht, of boven water.
Tja, ipv zijn laatste laagje vernis, werd de spuitbus rood weer boven gehaald, de body werd opnieuw geschuurd en ontvet en er werd een nieuwe laklaag gespoten.
Na een uurtje of 2 ging ik de laklaag controleren, en wat bleek, juist ja, opdezelfde 2 plaatsen terug onregelmatigheden in de lak. Op het dak leek het wel of er kleine pootjes in stonden en op de motorkap een stofje.
Nu deze morgen, bij een opkomend zonnetje, werden de motorkap en het dak terug mat en glad geschuurd en besloot ik om een nieuwe en laatste laklaag te spuiten.
En nu, na controle, ziet er alles prima uit, hij glanst en de lak is overal mooi strak.
Ik laat hem nu een aantal dagen mooi uitharden en dan ga ik hem met de verschillende compounds te lijf. Ik durf er geen vernis meer overheen te spuiten, gewoon omdat er al teveel laklagen opzitten. Het geheel zou wel eens te dik gaan uitvallen.
Tja, en dat voor een eenvoudig en simpel kitje dat ik eens rap zou gaan bouwen om er terug in te komen.