De kader van de grille werd verder afgewerkt met een beetje styrene en een beetje plamuur.
Dan kwam het rekenwerk, er moesten 4 lamellen aangebracht worden in een hoogte van 6 mm. De lamellen zelf waren 0.75 en dat maal 4 is al 3 mm.
De overige 3mm is dan de ruimte tussen de lamellen en er zijn 5 ruimte, dat maakt dat er 6mm tussen de lamellen moet zijn.
Hoe doe je dat, wel met styrene van de juiste dikte maak je tussenschotjes.
Nu, ik had verschillende diktes, maar geen 6 mm. Dan maar 5 mm gepakt en er afplaktape rond geplakt en zo had ik die tussen stukjes van 6mm.
Ondertussen is de eerste lamell al aangebracht.
En dan gebeurt het, je hele snijmat ligt vol materiaal, op maat gesneden styrene voor de lamellen, zelfgemaakte hulpstukjes en het nodige gereedschap als plotsklaps je potje Tamiya-lijm met groene dop omvalt met uiteraard de dop er los op. Je gehele snijmat onder de lijm, potje was opslag voor helft geminderd, alle styrene aan elkaar en aan de snijmat gelijmd, je mes, meetlat en wat nog allemaal ligt te midden in die plas lijm.
Om dan nog maar van die geur te zwijgen. Ik heb dan onmiddelijk maar het raam geopend voordat ik zo stoned als een frikandel werd.
Alle gereedschap werd gekuist, de snijmat was rijp voor vuilbak.
Nieuwe snijmat genomen, alle styrene onderdelen werden opnieuw uitgemeten, uitgesneden en de grille kon verder afgewerkt worden.
Dry-fitje, de gaten in de spoilerlip kregen ook al wat plamuur over zich heengesmeerd.
Omdat de tube plamuur toch open was, werden de openingen aan de aangepaste achterophanging toegesmeerd.
Tot de volgende update