Tijd om nog eens wat updates te posten. Dit is een overzicht van het werk van de laatste weken :
Het is leuk om eens een keer iets OP te bouwen, na al het sloopwerk.
De speakerbox heeft het opbergvak erbij gekregen. Op de foto is goed te zien dat het hier en daar nog wat schuurwerk nodig heeft :
Dit was vrij eenvoudig om te maken. De achterwand is gewoon een rechthoekje, de voorkant heeft hele kleine afgeronde kantjes aan de bovenhoeken (wordt hopelijk een beetje meer zichtbaar met het schilderen), de zijkanten zijn een in 2 gesneden cirkeltje (met de Punch & Die geslagen) waarvan de onderkant is aangepast zodat het netjes past op de box met de speakers. De bedoeling is dat het er zo gaat uitzien :
Effe vergelijken :
Het uitlaatsysteem heeft ook nog wat aandacht gekregen. Om het een "metaal look" te geven ga ik de grote vlakken met alu-tape bekleden. Dit geeft een mooi contrast met de strips die er bovenop liggen, deze zijn zilver geschilderd. De bovenkant is met tape bekleefd, aan de onderkant is het originele chroom van de kit nog net te zien in het midden. Op de foto ziet het er niet uit, maar dat is door de macro. De tape gaat nog wat gepolijst worden zodat de krassen er uit zijn. Dit onderdeel is 22 op 12 mm :
Aan de hand van deze tekening ga ik het uitlaatsysteem wat meer details geven :
Daarvoor heb ik 4 stukjes gemaakt, die op de buizen komen te zitten :
Voor de buizen ga ik soldeertin gebruiken, diameter 3 mm :
Dit soldeertin wordt een beetje gepolijst zodat het een metaal glans krijgt. De stukjes komen ongeveer op deze plaats te zitten :
Het interieur wordt met zelfklevend vilt bekleed. Ziet er heel goed uit voor deze schaal :
Tenslotte wil ik nog even tonen hoe ik de remschijven heb aangepast. De PE rijmschijf past niet over die van Hotwheels. Maar met behulp van een schuurtol voor de Dremel, kan je de plastic remschijf vast zetten. Met behulp van een sleutelvijltje is het dan een stuk makkelijker om binnenste opstaande ring en de gaatjes weg te schuren. En het is makkelijk om de diameter te verkleinen, want de plastic remschijf is iets groter dan de PE versie :