Quote:
Originally Posted by Wet Sellery
Ach ja, veel modelbouwers zien een diecast verbouwing niet als écht modelbouwen hé
|
Vanaf het moment dat je een model of diecast de minste manipulatie geeft om het net dat meer te geven, doe je aan modelbouw. Dat kan gaan om het stomweg bijtrekken van een raamrubbertje, het inkleuren van de achterlichtjes, het plaatsen van enkele decaltjes enz.
Wat jij doet is dus zeker modelbouw. En nog van een degelijk niveau ook.
Knap wat je hier laat zien.
Ik heb ook al eens een diecast verbouwd en kan zeggen dat het zelfs moeilijker is om hiervan te vertrekken. Eerst strippen, een hoop verbouwen om dan tot een aanvaardbare basis te komen om mee te starten. En om daar realisme aan te geven moet er dan ook weer een hoop gescratched worden.
Met pakweg een Tamiya van start gaan is veel simpeler. Je hebt meteen een goede body en een hoop onderdelen die onmiddelijk leiden tot een mooi model.
Dus doe je aan modelbouw? Zeker weten, en alhoewel ik niet vaak reageer, ben ik toch al van in het begin in stilte aan het volgen, vooral omdat ik altijd geboeid ben door het vele scratchwerk en inventieve oplosssingen en zo ook weer wat bijleer hieruit.
Doe zo verder.
Grts, Guido