Nu de bedoeling:
Ik heb mij een tijdje geleden een airbrush aangeschaft en daar wat mee leren werken en met deze twee wagens zet ik dan ook de eerste stap naar de volledige omschakeling.
Ik ga dus deze twee wagens volledig met airbrush spuiten zonder ook maar enige spuitbus te gebruiken. Kwestie van verder te leren omgaan hiermee.
Het resultaat zal in het begin niet helemaal perfect zijn, maar al doende leert men.
De wagens zullen dan ook niet de detaillering krijgen die ik er normaal insteek.
Nu terug naar de wagens.
De bodies werden geprimerd met een laagje grijze Alclad met microfiller, om de foutjes goed zichtbaar te maken, vervolgens wat bijgewerkt en dan kregen ze 2 laagjes witte primer van hetzelfde merk. Daarover kwam wit van Zero Paints en vervolgens werd alles afgeplakt om het oranje (zelf gemengd met oranje en rood van Tamiya) te spuiten en dan is dit het voorlopige resultaat:

Het oranje is niet zozeer gebaseerd op het origineel, dan wel op het oranje in mijn zelfgemmakte kleurdecals.
Hierna volgt in het kort nog een afplaksessie voor de zwarte kleur in de wagens.
Ik heb ook al dash en stoelen gespoten van de Peugeot. Deze kregen een laagje grijze alcladprimer met filler onder hoge druk, zodat er veel filler meekomt, die structuur creëert. Daarna een laagje mat zwart van Tamiya en eens droog, alles naar wens verweren met dit als resultaat:
Dash:

Stoelen: