View Single Post
Old 13-08-2012, 00:25
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Een eerste update...

Nadat ik het model al voor zo'n 75% in elkaar had gezet, was de tijd gekomen om aanpassingen te doen. Deze werkwijze is iets makkelijker dan eerst aanpassen en dan in elkaar steken. Het passen gaat bvb veel vlotter. Ik hoef me ook niks aan te trekken van interieur en chassis, wat ook weer een voordeel oplevert om zo te bouwen.

Aanpassing 1 was het ombouwen van de grill. Met een stukje plastic sheet werd een volledig nieuw stuk gemaakt. Meten, boren, schuren, snijden en zo verder voor een uurtje of 5... Ook werd al een begin voor het mondje gemaakt (onder de bumper)

Aanpassing 2 was ook een belangrijke: de voortrein moest 0.5 cm achteruit geplaatst worden. Na wat bestuderen en proberen werd gekozen voor het volgende. De ophanging werd in zijn geheel verplaatst. Nieuwe bevestigingspunten werden gemaakt en verstevigd met een pinnetje er dwars door. Stukjes werden weggezaagd en het ziet er nu zo uit:

Ook werd reeds aan het canvas gedacht. Ik had een beetje over het hoofd gezien dat de achterzijn wat schuin omhoog loopt. Met deze werd dat aangepast. Een stukje plastic ertussen en het achterste canvas werd geplooid. Waarschijnlijk zal hier nog een extra stukje plastic onder moeten komen zodat het voldoende omhoog loopt naar achter toe.

Volgende stap is het maken van de zijcanvassen. Lijkt me niet zo eenvoudig want ik zou er graag wat 'actie' in zien. Ik bedoel hiermee de plooien... Met milliput zal dat wel te doen zijn...

Grtzzz
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_1075.JPG
Views:	2424
Size:	132.9 KB
ID:	25641   Click image for larger version

Name:	IMG_1076.JPG
Views:	2493
Size:	115.0 KB
ID:	25642   Click image for larger version

Name:	IMG_1077.JPG