View Single Post
Old 23-08-2012, 20:30
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Fanza View Post
Benieuwd naar het 'overtrekje'
En daar krijg je meteen uitleg bij... :-)

Men neme wat houtlijm, wat water om te verdunnen, een penseel, een tissue, wat geduld, een niet-trillende hand en men probeert het eens uit...

Eerst de houtlijm wat verdunt. Deze bracht ik aan op het teststrookje. Dan kwam de tissue (eenlaags) eroverheen... Door deze test weet ik nu dat ik beter trager werk en niet het hele stuk ineens moet gaan insmeren. Zo zal ik strakker kunnen werken en zullen er minder plooien in het 'overtrekje' zitten. De test toonde ook aan dat mijn vingers best het berwerkte stukje niet meer aanraken. Ik ga dus moeten zorgen dat alles op een andere manier vast te pakken is. Maar das eigenlijk al geregeld...

Het proefstukje werd nadien gespoten in Olive Draft. Enkele laagjes na elkaar. Het heeft een iets andere kleur maar is eigenlijk niet bruin genoeg. Ik zal dus een ander kleurtje moeten zoeken of zorgen dak een bruine onderkleur zet. We zien wel...

Het bovenstuk werd ook verder bewerkt. Het achterste paneel werd vastgemaakt aan de zijstukken en binnenin kwamen wat verstevigingsbalken. Zo kan ik bij het maken van het 'overtrekje' het ding makkelijker vasthouden. Het zal ook de plaatsing op de body vergemakkelijken...

Dit mag nu uitharden. Morgen probeer ik het 'overtrekje' te plaatsen. Vanavond maak ik de decals...

Grtzzz
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_1121.JPG
Views:	1444
Size:	62.2 KB
ID:	25667   Click image for larger version

Name:	IMG_1125.JPG
Views:	1471
Size:	128.1 KB
ID:	25668  
Reply With Quote