Dus kon ik verder doen met de detaillering. Alle kabels werden dus aan het dashbord aangebracht, de zwarte kabels aan de tellers en de metalen kabels aan de schakelaars. De standaard veiligheidsgordels uit de kit (=decals) werden niet gebruikt en vervangen door aftermarket exemplaren van Tamiya. Omdat ik al redelijk wat discussies gelezen heb over het al dan niet dragen van de 'straps' door Jochen Rindt ben ik eerst eens gaan opzoeken hoe dat nu eigenlijk zat. Ik vond een paar foto's van Rindt in zijn cockpit die duidelijk aantonen dat hij inderdaad nooit zijn 'straps' droeg, enkel zijn schoudergordels en zijn heupgordels. dat heeft er trouwens toe geleid dat hij in Monza, waar hij verongelukte, dwars door zijn auto heen gezakt is wat hem misschien wel zijn leven gekost heeft; de foto's die dit aantonen ga ik je wel besparen. Maar er was ook één foto van zijn lege cockpit na de crash, waarop je duidelijk kan zien dat de straps wel degelijk in de cockpit aanwezig zijn. Ze waren dus wel degelijk aan boord, en dus heb ik besloten om ze ook in mijn model aan te brengen. Ook de schoudergordels werden trouwens al in elkaar gestoken, maar ik wacht nog even om ze aan te brengen op de bovenzijde van de cockpit.
De vulopening van de tank werd ook wat extra gedetailleerd: eerst heb ik alle meegegoten boutjes rond de tankdop weggeschuurd omdat die toch zouden geleden hebben onder de verschillende schuur-en spuitbehandelingen. Ik heb er dus gaatjes voor in de plaats geboord. Nu alle spuitwerk achter de rug is heb ik de gaatjes nog eens opnieuw uitgeboord en er dan stukjes metaaldraad ingekleefd, om de boutjes te simuleren. Tenslotte werd ook de verchroomde tankdop zelf aangebracht.
In de cockpit heb ik ook metalen beugels aangebracht aan de linkerzijde, waarachter alle kablage loopt die naar de achtersteven gericht is.