De focus, op de body na, nog niets klaar. Is heel wat kuiswerk aan, maar alles is nu spuitklaar en dus daar komt volgende week zichtbare vorruitgang in.
Maar met de bodies gaat het niet zoals ik had gewild. Bijden vernist, en bij het poleren zat ik door de enorme dikte van de witte decals al rap aan de decals. Enkele moeten herdrukken en vervangen.
Gevolg, afplakken om de matte vernis te spuiten is zeker uitgesloten, anders verdwijnen er nog meer decals. Dus werd na het poleren mat gelaten wat mat moet zijn en met een polish en wax glans gecreëerd op het oranje.

Het effect is er, maar niet zo clean als ik het wou, vooral omdat ik niet durf af te plakken om effectief matte vernis te spuiten.
Nu kon ik natuurlijk nog eens de hele handel in de vernis zetten en opnieuw proberen, maar eerlijk, ik ben deze wagentjes stilaan beu en wil der vanaf om weer eens iets nieuws te proberen. Het spuiten ging al vanaf de eerste laag grondlak de mist in en om het gedroomde resultaat te krijgen is van nul beginnen de enige optie en dat zie ik niet zitten.
Voor in mijn vitrine zijn ze meer dan mooi genoeg en ook om mee te nemen op beurzen.
Enfin, de Pug gaat volgende week zijn eindfase in en de Focus, die moet uiteraard nog volledig samengebouwd worden.
Grts, Guido