View Single Post
Old 18-11-2012, 01:03
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

De bijhorende ophanging van dat setje is evenwel onbruikbaar want dan komt band + velg naar buiten en staat ie nog veeeeel hoger op zijn poten. Zit dus niks anders op dan de ophanging aan te passen...

Eerst werd de oorspronkelijke remschijf in stukken gesneden zodat ik het binnenste deel kon recupereren als tussenstuk van ophanging naar remschijf.

Daarna moest de veerpoot ingekort worden. Dat ging eenvoudig door dit stukje in twee te zagen en dan terug aan elkaar te zetten via een geboord gaatje, net diep genoeg om de verlaging op te vangen (zo'n 2 mm)

Om wat op safe (lees: stevigheid) te spelen, heb ik ook nog een asje bevestigd. Hierdoor kunnen de wielen niet meer draaien, maar das niet erg. Ik had nog een hoop schuurwerk aan de schijven om te zorgen dat de wielen in de kassen vielen. Maar uiteindelijke is me dat ook gelukt. Verder is het stukje dat de motor moet voorstellen wat bijgeschuurd om die buis te kunnen laten passeren en heb ik de gaten voor de bevestigings van de beschermplaat moeten herboren op een andere plaats.

Na de voorophanging (die redelijk vlot werd aangepast) kwam de achterophanging aan de beurt. Dit bleek een ander paar mouwen door de hele smalle wielkasten. Deze werden wat uitgeschuurd maar dit kon niet echt helpen. De wielen vielen nu wel in de kas, maar er kon geen ophanging en dus de bevestiging van de wielen meer bij. Althans niet de originele. Ook nu werd het dus weer: verbouwen...

Ik heb geen stap-per-stap-foto's van dit werkje, alleen enkele eindfoto's. Hieronder zie je hoe de ophanging eruitziet. Niet echt realistisch maar wel voldoende om de boel vast te zetten. Achteraf zie je er niks van... Ik probeerde wel de realiteit wat te benaderen door ervoor te zorgen dat de meeste stukken er ook weer op zaten, zij het dan op een wat andere plaats.

...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_1605b.jpg
Views:	2056
Size:	50.4 KB
ID:	26381   Click image for larger version

Name:	IMG_1606b.jpg
Views:	1962
Size:	98.6 KB
ID:	26382   Click image for larger version

Name:	IMG_1615.JPG