View Single Post
Old 30-12-2012, 15:25
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Zij vonden Buff het beste lijken. Maar ik ben nog niet overtuigd. Hieronder zie je de kleuren. Ofwel is Buff te licht, ofwel de Olive drab te donker, ofwel beide... Maar ik geraak er niet aan uit.

Soms is de kleur donkerder, soms lichter, overdag en 's nachts verschilt dan ook nog eens... Pffff Men moet voor zichzelf bouwen en als je tevreden bent, dan kun je verder... Maar dees moet ik even laten rusten en paar nachtjes over slapen denk ik. Het is nog niet volledig wat ik wil... Maar Sarge wordt wel herkenbaarder...
Half november ben ik eruit geraakt... En dat op een hele hele 'stomme' manier. Het was al enige tijd dat ik eens dringend mijn verfpotjes moest nakijken om de oude weg te gooien, sommige te verdunnen en om te kijken welke kleuren ik moest bijkopen. Tijdens dat momentje (toch een uurtje of twee werk) heb ik een WORD-document opgemaakt waarop alle Tamiyakleuren staan die ik wel of niet heb, zowel enamel als acrylic. En tijdens het oplijsten kwam ik plots de kleur XF-49 (Khaki) tegen... Gewoon nooit aan gedacht dat dat het juiste kleur kon zijn...

Maar !!! Daarmee konden we dus verder en de kaki werd met het penseeltje aangebracht. Ook de witte decals werden geplaatst.

Daarna werden de witte en grijze ramen gespoten en vastgelijmd, volgden de gekleurde 'sergeantstekens' en mochten ten slotte de oogjes geplaatst worden. Deze laatste werden driemaal herwerkt tot ze voor mij correct genoeg waren...

Enkele weken gingen ondertussen voorbij en de zin om verder te doen, was wat weg. Tot gisteren... Tijd voor de laatste loodjes en die zijn niet echt zwaar. Er rest me enkel nog wat detailwerk zoals lichtjes, antenne, reservewiel, jerrycan en natuurlijk het mondje...

Eerst en vooral moest ik de voorste plaat even van de verf ontdoen want die had ik in al mijn euforie enkele maanden geleden al in een groen jasje gezet... In het remoliebadje bleek ook al de aangebrachte putty afgeweekt wat zorgt voor wat extra werk. Ook bleek de bumper verloren / verdwenen na de verhuis van Heule naar Ieper... Dus die mag ik gaan scratchen!

Een tussenstandje na aanbreng van Milliput gisterenavond:

Vandaag volgt de afwerking hiervan: opschuren, bijplamuren en laten uitharden. Ook moet de plaat wat extra plastic sheet aan de achterzijde krijgen om het realistischer te maken. Werk voor deze namiddag.

Hopelijk kan ik morgen de laatste werkjes doen zoals het spuiten en plaatsen van de voorzijde. Dan zou Sarge nog net voor 2013 klaar geraken en kan ik al uitkijken en plannen maken voor de volgende...

Grtzzz
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_1645.JPG
Views:	1551
Size:	112.2 KB
ID:	26562   Click image for larger version

Name:	IMG_1655.JPG
Views:	1483
Size:	170.6 KB
ID:	26563   Click image for larger version

Name:	DSCN0539.JPG
Views:	1506
Size:	111.7 KB
ID:	26564   Click image for larger version

Name:	DSCN0540.JPG
Views:	1367
Size:	122.4 KB
ID:	26565   Click image for larger version

Name:	DSCN0541.JPG
Views:	1436
Size:	116.8 KB
ID:	26566  

Last edited by Loeten; 30-12-2012 at 15:28.
Reply With Quote