View Single Post
  #16  
Old 24-01-2013, 19:49
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Hoog tijd dus om een en ander te corrigeren! Dus hier gaan we, volg op de foto gewoon de nummers en de pijlen.

1: dichtmaken van de opening waar de silencer in gekleefd moest worden en breng koelvinnen aan over de gesloten 'kale' plek.

2: Verplaats de carburator van de voorzijde van de motor naar de rechterzijde en voorzie hem van een extra rubber luchtinlaat. Breng ook de nodige details aan zodat er zowel een brandstofleiding in aangesloten kan worden (bovenaan) als een gaskabel (boutje aan de achterzijde).

3: Voeg aan beide zijden van de onderste motorblok koelvinnen toe.

4: Scratch een bobijn met de nodige bekabeling die aan de onderzijde van het motorblok verbonden zit (vermoedelijk is dit de aarding).

5: Scratch een bougie met de nodige bougiekabel, en boor op de cilinderkop een gat waarin deze bougie kan aangebracht worden. Sluit de bougiekabel aan op de bobijn.



Het resultaat: aan de linkderzijde de motor zoals hij standaard volgens het bouwplan gebouwd wordt (OOB dus), aan de rechterzijde de aangepaste motor die er nu ongeveer uitziet als de motor op de foto's van Senna's kart uit 1981. Helemaal correct is het nooit, maar laat ons zeggen dat hij nu 'in disgise' is (as an onion seller)...



En zo ziet de motor er dan uit eens hij in het chassis gedryfit zit. De rode pijlen wijzen naar de plaats waar de gaskabel en de brandstofleiding dienen aangesloten te worden. Wordt vervolgd!

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1981_kart_senna_18.JPG
Views:	2443
Size:	770.2 KB
ID:	26737   Click image for larger version

Name:	1981_kart_senna_19.JPG
Views:	2317
Size:	715.8 KB
ID:	26738   Click image for larger version

Name:	1981_kart_senna_20.JPG
Views:	2215
Size:	705.1 KB
ID:	26739  
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote