Quote:
Originally Posted by Nismo
Ik zie dat Senna zijn hesje al aan heeft, op welke manier is dit tot stand gekomen?
|
Da's juist, dat ben ik jullie nog verschuldigd. Beetje een grappig verhaal eigenlijk. Ik wou dus dat hesje modelleren met van dat loodpapier van wijnflessen. Om er zeker van te zijn dat ik de juiste vorm zou uitknippen, besloot ik om eerst een mal te maken van Tamiya masking tape. Dus knipte ik een reep tape uit, plooide ze dubbel (langs de niet klevende kant natuurlijk), knipte er een gat uit voor het hoofd, en drapeerde het daarna over het figuurtje. Natuurlijk past zo'n vlakke tape niet mooi op de grillige vormen van de race-overall, dus dat zorgde voor de nodige plooien en vouwen. Maar dat zag er zo echt uit, dat ik dacht: "Foert, ik laat die tape er gewoon op zitten, een beter hesje dan dit ga ik niet kunnen maken." En zo geschiedde. Ik heb de schouders en de stukken onderaan wel geseald met secondelijm, zodat het hesje niet meer weg kan, zelfs als de lijm van de tape het zou opgeven. En daarna heb ik het gewoon matwit gespoten. Het vervolg kennen jullie. En het loodpapier? Dat hou ik voor een andere keer