hallo,
Goed we zijn al wat verder geraakt met de Peugeot.
Na in het begin me vooral gericht te hebben op de body ( wegschuren van naden, deuren passend maken, luchtrooster verwijderen ) begon ik ok met het spuiten van het onderstel en het motorgedeelte.

Het onderstel werd voorzien van het nodige wit en het aluminium. Ondertussen is het middengedeelte al voorzien van bruin. Maar hier twijfel ik nog.
Op verschillende beelden en bouwverslagen zie ik dat dit gedeelte blauw is. maar volgens sommige foto's is dit bruin. Iemand die hier meer info over heeft???
Het motorblok en het differentieel samen met de ophanging staat ook al in e verf. Het motorblok word nog voorzien van de kabels. Alleen zal alles maar kunnen afgewerkt worden aan de motor als de body ook klaar is want een groot stuk van de motorruimte is mee gegoten met de body.
Er werd ook gewerkt aan de voorste bumper. Deze werd geen goede vriendjes met de dremel want ik verwijderde het luchtrooster en de zijflappen. In de plaats kwam er een PE luchtrooster en de zijflappen zijn ook PE. Aan de hand van een bijgeleverd laserprintje werd er onderaan de bumper een splitter gebouwd en was er een mooi effen geheel.

Hierboven de bumper zonder primer en kleur.
Hieronder is de bumper al voorzien van het wit en is hij al veel beter van kwaliteit. Enkel het luchtrooster zal nog eens onder handen genomen worden om de gaatjes vrij te maken.
Er werden ook correcte wielen besteld voor onder de peugeot. In de kit waren de oude velgen en de velgen die toen enkel nog gebruikt werden in de sneeuw en gravel rally's. Maar aangezien de tour de corse een 100% asfalt rally is waren er nieuwe velgen nodig. Deze werden daarna voorzien van het bevestigingspunt van de oude velgen.

Linksboven is een velg die al voorzien is van het bevestigingspunt. Rechts het donorwiel en onderaan zoals de velgen standaard aankomen.
En terwijl we toch in foute setup bezig zijn springen we naar de spoiler want ook hier zitten ze mis. De spoiler staat namelijk zoals in een sneeuwrally waar downforce minder belang heeft door de lagere snelheid..

ZO staat hij dus als je hem volgens Heller monteert.
Maar in corsica hadden de piloten liever wat meer grip dus stelden ze de spoiler wat scherper.

Zo zou hij moeten staan. Maar de steunen komen te kort. Mesje erdoor want de steunen waren toch te dik. Ik hield wat overgebleven gietraam boven een kaarsje en rekte het plastiek uit tot aan de juiste dikte. Dan enkel een kwestie van snijden en later (als de spoiler zijn kleur heeft) eraan monteren. de steunen krijgen dan een metaal look.
Gisteren werd ook al gewerkt aan het interieur. Dash en stuur werden geschilderd samen met de versnellingspook. De stoeltjes kregen eerder al hun kleur en konden dan gisteren voorzien worden van hun gordels.
Na een 20 tal minuten prutsen had ik al de bevestigingspunten klaar. Deze zorgen ervoor dat de gordels aan het binnenwerk vastzat.

Lekker klein want ernaast ligt een 1 eurocent stukje.
Ik plooide enkel het PE en stak er een ijzerdraadje door van een vuilniszakbinder om zo de pin te hebben.

Deze ochtend waren de stoelen dan klaar en voorzien van gordels.

Het enige wat ontbreekt zijn de namen van de piloten. Deze zitten jammer genoeg niet op het decalvel. Maar ik los dit later wel op.
Nog 1 enkel vraagje om de post af te ronden. Iemand een idee hoe ik de ramen zou kunnen namaken. Ik had al gedacht om simpelweg de clear part te vragen van de peugeot 205 t16 aan tamiya aangezien ze dit model ook hebben.
Iemand ervaring met nabestellen bij Tamiya.
Of een ander voorstel is ook welkom.
Commentaren zijn altijd welkom.
Grtz Jens