Effe wat updates plaatsen :
Ik ben er nog niet helemaal uit, hoe ik het PE wat dikker ga maken. Misschien laat ik het zo omdat de primer, lak en vernis ook wat dikte toevoegen.
De laatste weken is het druk op het werk, dus is het wat rustiger met modelbouwen.
Heb toch nog wat kunnen plamuren en schuren. Langzaam aan begint het er mooi glad uit te zien :
Tussendoor heb ik mij met de banden en velgen bezig gehouden. De diameter van de achterste velgen is te groot voor de banden, die van de voorste is dan weer te klein :
De banden zijn al een beetje geschuurd om het blinkende eraf te krijgen. Ik wou dit met de Dremel doen, maar het rubber ging direct aan het smelten. Dan maar met de hand, maar dat kost een half uur per band. De achterste is klaar, de voorste moet nog wat geschuurd worden :
Ik had gehoopt dat de velgen makkelijk te monteren waren, maar dat was jammer genoeg niet het geval. De velgen van Legende-miniatures hebben niet het plastic buisje waarmee Hotwheels ze aan de ophanging vast maakt.
Dus heb ik een eigen oplossing moeten zoeken, daar ben ik ettelijke uren mee bezig geweest. Eerst heb ik de plastic remschijven aangepast, hier wordt de PE remschijf op gelijmd :
Om de voorste velgen te monteren gebruik ik 3 stukjes buis :
De 2 linkse buisjes komen in de remschijf :
Het volle buisje wordt in de velg gelijmd. Dit volle buisje schuift in de buisjes die in de remschijf zitten :
De voorste velgen zijn te diep, van de rechtse heb ik een stuk afgezaagd :