View Single Post
Old 25-03-2013, 22:17
Wet Sellery Wet Sellery is offline
De Paddock Rookie

De behuizing van de koplampen is een zware bevalling. Het is telkens een beetje aanpassen en schuren, vergelijken met de foto's van de 1/1 en opnieuw aanpassen.

Zo zijn ze origineel op de Hotwheels auto :

Dit is één van de tussen-stappen :

En dit is de aanpassing van vandaag :

Het zal nog een flinke klus worden om de glaasjes in de juiste vorm te krijgen. Légende-miniatures heeft een short-nose versie, maar deze is dan weer té kort in vergelijking met het origineel :

Volgende stap is de achterwand maken waar de koplamp op komt te zitten, hopelijk lukt het want de vorm is best wel ingewikkeld.

De linker achterwand voor de koplamp is klaar, de plamuur moet nog wat geschuurd worden :

Maar de rechter achterwand wou maar niet passen. Nu bleek dat de vorm van de plasticard kap die ik had gemaakt niet hetzelfde was als die van de linker kant. Op deze foto is te zien dat de zijkant schuin staat en niet loodrecht zoals bij de linker. De zijkant loopt iets naar binnen toe :

Ik wou de hele plasticard kap eraf halen en een nieuwe maken, maar omdat het mij een pak werk had gekost om de juiste vorm in die kap te krijgen, heb ik voor een andere oplossing gekozen. Eerst een gleufje in de kap maken :

Dan de zijkant een beetje naar buiten plooien en er een stukje plasticard tussen gelijmd :

De gleuf opvullen met stukjes plasticard, wat CA-lijm erover en laten drogen om te plamuren en schuren :

Ben blij dat het gelukt is, nu past de achterwand er wel in.
Reply With Quote