View Single Post
Old 12-04-2013, 09:05
Loixrallyfan's Avatar
Loixrallyfan Loixrallyfan is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Rocknrolla View Post
De verlaging die Loixrallyfan zo keurig heeft gedemonstreerd zal ik ook gaan toepassen.
Dat wordt een hele uitdaging. Het is toch niet zo simpel als hier neegeschreven staat. Dat kan je ook zien aan het eindresultaat bij mijn twee Fiesta's. Deze werden bijden op dezelfde manier aangepakt en hebben toch een verschillende hoogte.
Als je dit doet, vooral erg veel passen en goed kijken dat alles ook recht blijft. Het risico dat hij scheef op zijn wielen komt te staan is dan ook groot en dus constant dryfitten en bijwerken is de boodschap.
Succes.

Wat de vernis aangaat:
Ik zou net hetzelfde doen als Doc, wagen lakken, decals plaatsen en dan met een matte vernis afvernissen. Dan zijn je decals geseald en staat wel alles mat, maar met deze kleuren valt dat wel goed mee. Als je een airbrush hebt, is die van Alclad aan te raden. Spuit je met spuitbus, dan is deze van Gunze een goede optie. In enkele dunne laagjes spuiten en dan is polieren normaal niet echt nodig.
Als je het heel juist wil doen, dan is de enige oplossing in mijn ogen, dat je de body lakt, dan de matte vernis derover en dan de decals, zonder sealing. Dan krijg je het juiste effect, maar zijn je decals blootgesteld, met risico op schade op lange termijn.
Afplakken zou ik zeker niet doen. Teneerste omdat het haast niet te doen is met deze livery en ten tweede en vooral omdat afplakken op decals altijd risico's inhoudt. Het zou niet de eerste keer zijn dat de decals dan meekomen met de afplaktape, en dan kan je van nul opnieuw beginnen.

Leuk project met enkele hindernisjes (vernis), maar wel een knaller van een livery.

Succes

Grts, Guido