View Single Post
Old 08-05-2013, 17:36
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!

Quote:
Originally Posted by Loixrallyfan View Post

Ik ben vandaag eigenlijk vol goesting begonnen en alles ging goed.
Totdat ik de rolkooi erbij haalde.
Ik heb namelijk de tip gekregen om de kooi op voorhand in mekaar te zetten om hem dan achteraf in zijn geheel over het interieur te schuiven. (van Tim)
Nu zou ik toch wel eens graag weten hoe dat ge dat ding over de stoelen heen krijgt, want ik krijg dat dus niet klaar hé, op geen enkele manier en heb nu al lak af van mijn stoelen en kan ik die er terug uithalen en bijwerken.
Nu zou ik graag even weten hoe dat ik dat moet klaarspelen, anders ben ik genoodzaakt om de hele kooi terug uit elkaar te halen, met opnieuw schade tot gevolg natuurlijk.
Dus Tim, graag enkele woordjes uitleg.
allez, straks heb ik het weer gedaan zeker?

Quote:
Originally Posted by eyckles View Post
Tim heeft me verteld dat je de stoelen er best inzet nadat de rolkooi is geplaatst. Ik heb het thuis getest en werkt perfect. Wordt achteraf alleen een beetje moeilijk met het aanbrengen van de gordels, maar dat zal wel lukken zeker.
En Lesley geeft de uitleg al. Wat ik gedaan heb is de kooi met dashboard (zonder stuurkolom+stuur overigens, geeft net wat meer werkruimte) op z'n plek gezet. Daarna de stoelen (incl. gordels!) via de zijkanten erin geplaatst en vastlijmen. Eventueel kan je de stoelen ook vast op hun plek zetten (niet lijmen!) en dan de rolkooi eroverheen zetten en vastlijmen, dan hoef je de stoelen er niet nog achteraf in te manoeuvreren.

Tenslotte moet je alleen nog de (schouder)gordels vastmaken aan het gedeelte van de rolkooi tussen de achterste wielbakken, maar dat moest toch al gebeuren, dus dat zou geen extra werk moeten zijn. Dit heb ik niet helemaal zelf bedacht trouwens, want dit is ook de manier waarop dit in een 1:1 rallywagen gedaan wordt... dus waarom niet op 1:24

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote