Een eerste update.
De body`s zijn ontlakt dus kunnen we beginnen aan de verbouwingswerken.
Om te beginnen heb ik de dakvensters verwijderd en met behulp van putty en spuitplamuur de daken volledig egaal gemaakt.
Nu begint het echte werk.
We gaan maar eens beginnen aan de voorbumper. Op het eerste zicht leek het werk wel mee te vallen. Bij het bestuderen van de foto`s kwam ik tot de conclusie dat hier toch wel veel werk in gaat kruipen.
Rood : De stootbumpers moeten verwijderd worden
Blauw : De nummerplaathouder moet verwijderd worden.
zwart : De, ik denk, sproeiers voor de koplampen moeten verwijderd worden.
groen : Origineel zitten hier lampjes in. Deze moeten verwijderd worden en de opening moet groter gemaakt worden.
wit : Hier komt een opening waarvoor achteraf een sleephaak word gescratched.
geel : De bumper moet ontdaan worden van de kleine frontspoilers, deze zitten niet op de echte rallywagen.
roze : Dit word het meeste werk. De volledige grill moet weggefreezed worden en er moet een nieuwe gescratched worden.
Ik ben tussendoor begonnen met de gemakkelijkste werkjes.
Om te beginnen heb ik de stootbumpers weggewerkt, de nummerplaathouder verwijderd, en de koplamsproeiers verwijderd.
Dan ben ik begonnen met het wegwerken van de lampjes in de voorbumper. Hier komt een luchtopening te zitten waarvan de opening groter en minder diep is dan deze van de die cast. Probleem is dat er nogal wat metaaloverschot zit in de binnenkant van de body.
Dit heb ik allemaal weggehaald,
Daarna heb ik opening wat groter geveild, resultaat :
Dit gaan we nu bij de 2 andere body`s ook doen.