Quote:
Maar de gemiddelde Belg is pas tevreden wanneer de Rode Duivels de halve finale zouden halen
|
De halve finale ? Dat is nu es écht het laatste waar ik aan dacht, nog voor de 2-2 en de 1-1. 2de ronde was feitelijk een 'succes', aangezien ze die 2de ronde in 98 en 2000 niet konden halen...
Ik had ook examen tot 11u en kon bijgevolg de eerste helft niet zien. Wat ik in de tweede helft zag was inspiratieloos tegen een bal trappen, misschien wel proberen van actie's op te zetten maar constant zonder resultaat door oppervlakkigheid, gebrek aan talent....
ik hield de hele 2de helft m'n hart vast voor de Tunesiërs die ongelooflijk slim speelden: zekerheid voor alles, 1 punt en alles is nog mogelijk. En counterattacks zijn altijd vreselijk gevaarlijk, met wat chance hadden ze gewonnen.
Belgisch voetbal is altijd -volgens mij- zo stereotiep. Men verwacht veel, als de match er is krijgen we saai, oncreatief en lelijk voetbal te zien. Als we op voorsprong komen, is er altijd enorme moeite om de voorsprong verder uit te werken. Als we niet op voorsprong komen, blijft het 0-0 of krijgen we onverdiend een goal tegen door een enkele blunder in de defensie. Allemaal situatie's die vooral bij het Belgisch elftal voorkomen. Deze ploeg, generatie, gaat er gewoon niet echt voor. Noem het een overgangsgeneratie. Er moet iemand gaan opstaan die deze ploeg terug wat fitheid, snelheid, inzicht en creativiteit kan inbrengen, een topscorer, een internationale wereldster....
Kampfschwein Willie en bompa Waseige houden er na vrijdag mee op (tenzij we natuurlijk toch nog de 2de ronde cadeau krijgen van de Russen).
Wie kan er dan die 'frisse wind' binnen het elftal krijgen ?
Maar ik ging het dus houden bij 1 woord: triestig