View Single Post
Old 12-10-2013, 18:13
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Binnenkort het vervolg...
... werd op 12 april 2012 gezegd... Maar dat vervolg kwam er niet. Geen zin, andere projecten, de verhuis, weer geen zin, vergeten, ... Nu en dan 'zaagden' de kids er nog wel eens om: "Papa, wanneer doe je verder aan Mack?". Maar sinds enige tijd was het stil. De trailer stond in de berging, in een hoekje, stof te vergaren...

Maar vandaag... Tja, plots had ik er weer zin in. Om acht uur deze ochtend haalde ik dat grote ding tevoorschijn en ben ik vol goede moed begonnen. Tijd voor dat waar ik al die tijd tegenop zag, telkens ik wou verderdoen: het rood maken van de opstaande rand aan het 'venster'. Ik moest dit afplakken en dan spuiten en juist daar was ik bang voor. Met het spuiten van het chroomdeel was er verf mee losgekomen... En ik zag het al voor me... Maar met een dikke foert, de betere gele tape en de volle moed begon ik eraan...

Eerst plakken we alles af om de binnenkant rood te maken. Als die voldoende laagjes heeft, gaat de tape er heeeeel voorzichtig af en kunnen we opnieuw afplakken voor het buitenste randje van amper 1 mm...

En het is goed gelukt. Toen de tape eraf kwam, bleef alle verf zitten waar het moest. Hier en daar was er wel een minibeetje dat wat tegenwerkte, maar niks dat zal gaan opvallen. IKKE HELE BLIJ !! (oeps, West-Vloms...)

In de tijd tussen het spuiten en afplakken in, ben ik op zoek gegaan naar de decals. Deze zaten netjes weg in mapjes. Maar toch hebben ze wat last gehad van de tijd. De vernis was niet meer 100% en hier en daar zaten scheurtjes. Dit zal dus nieuwe decals printen worden (en rekening houden met eerdere mislukkingen). Maar die oude, die moest en zou ik even testen... En ja hoor, dit ziet er leuk uit...

Hier een close-up van wat er niet zo geslaagd meer is...

En ook de naad tussen de twee stukken was heel opvallend. Ook hier was het vernis wat weg...

Vandaag ga ik dus nog de nieuwe decals printen, vernissen en hopelijk morgen al plaatsen...

Quote:
Originally Posted by Loixrallyfan View Post
Benieuwd hoe die neergeraken. Zeer groot, maar al een geluk dat ze plat neergelegd kunnen worden.
Wel, dat valt dus enorm mee zoals je hiervoven ziet. het is gelukkig een plat vlak. Gewoon decal in de afwasbak met lauw water en het lukt prima. Veel beter dan ik durfde te hopen...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSCN7142.JPG
Views:	1452
Size:	206.6 KB
ID:	28282   Click image for larger version

Name:	DSCN7143.JPG
Views:	1461
Size:	181.8 KB
ID:	28283   Click image for larger version

Name:	DSCN7145.JPG
Views:	1467