Quote:
Originally Posted by Rocknrolla
Dit zal een knaller worden. Ziet er goed uit.
Binnenkort vernis ik ook een auto met 2K van Zero Paint. Wat zijn jou verhoudingen?
Cedric
|
Hey Cedric,
Eerst en vooral zijn er 2 verschillende soorten 2K vernis van Zero Paints. Je heb een gloss en een matte vernis. De verhoudingen tussen gloss en mat verschillen een beetje. Ik heb voorlopig enkel en alleen maar gloss gebruikt en gebruik de verhoudingen die op het etiket staan. Het gaat dus om 100% gloss vernis/50% verharder en 25% verdunning. Dit moet je wel spuiten met een 0,5mm naald, want door een fijnere naald krijg je dat er bijna niet door. De eerste laag is altijd een fijne mistlaag ter bescherming van de decals. Nadien zet ik een iets dikkere mistlaag en maak dat alle decals goed gedekt zijn. Nadien begin ik te verdunnen met de meegeleverde verdunner. Een paar druppels per laag is meer dan genoeg. Je kan zelf zien als de 2k goed is gespoten. Als de vernis zich uit zich zelf gelijk zet, dan moet je meteen stoppen, want teveel is te veel. Wat ook zeer belangrijk is bij het spuiten van 2K vernis, is een goede afzuiging, voldoende ventilatie en het belangrijkste een deftig spuitmasker. Ik gebruik deze:
http://www.benl.ebay.be/itm/3M-Spray...01eec69&_uhb=1
je kan deze vinden in alle goeie doe het zelf zaken of in een winkel die autoonderdelen verkoopt. Hopelijk heb je wat aan mijn uitleg.