Hallo,
Een nieuwe update rond de Citroen C4. Deze is nu al een heel stuk verder

Ik heb nog wat moeten prutsen aan de decals op de banden. De haardroger heeft hier zeker zijn nut gehad want de decals bleven gewoon niet kleven. Maar doormiddel van sol en de haardroger erop blijven ze nu wel mooi kleven.
Ik heb even getwijfeld om het rubber een matte vernislaag te geven zodat ze zeker zouden blijven hangen. Maar ik heb geen enkel idee in hoeverre dit zou werken en of dit aan te raden is. Iemand hier een idee over?
@ loixrallyfan: Ik ken de bussen van tenco en ken het resultaat ook. Maar ik twijfel nog ietsie pietse. Ik vind het een handig busje maar soms vind ik de structuur wat te grof uitvallen, vandaar dat ik het voorlopig nog bij bloem en verf hou. Persoonlijk vind ik dit voor mijn modellen nog altijd mooist uitvallen. Al sluit ik niet uit dat ik in de toekomst geen busje zal uitproberen. In het begin zei ik ook van geen dozen te kopen voor dat mijn model afgewerkt is. Ondertussen volg ik deze belofte ook al niet meer

dusja.
Maar soit, wat is er ondertussen gebeurd:
- Decals werden geplaatst op de wagen,
- Rolkooi werd geplaatst,
- Velgen werden voorzien van Smoke,
- Stuurwiel werd nog wat bijgestipt,
- Dashboard werd geplaatst,
- PE schijfremmen werden geplaatst,
- Het onderstel kwam op zijn wielen terecht
Eigenlijk komt al het voorbereidend werk nu samen. Ik heb in het begin de wagen wat verlaagd door de ophanging in te korten. Bij het meten kwam alles goed uit maar ik bleef wat op mijn ongemak tot ik het onderstel definitief op zijn wielen zette. Al mijn meet en paswerk kwam goed uit en de wagen staat mooi recht op de wielen.
Oordeel zelf:
Op deze foto zijn de riemen nog niet bevestigd aan de rolkooi vandaar dat ze bij de zetel ook heel bol staan maar dit wordt later in orde gebracht.
Ik kocht ook een setje deurpanelen. Zo word de cockpit iets realistischer en voller. Deze wordt wel nog voorzien van wat PE onderdelen (deurklink, misschien een netje)
En natuurlijk werd de body ook onder handen genomen. De decals werden geplaatst. Vind ik persoonlijk altijd het leukste moment van een bouw. De decals waren van goeie kwalilteit. Het enige die wat prutsen was waren de grote Citroën logo's. Deze kwamen over de deurklinken heen. De kant op de foto is goed gelukt geen vernauwing van de decal merkbaar. Aan de andere kant valt het wel wat op dat de decal hoger komt maar het is geen groot drama.
Na het drogen van de decals durfde ik het aan om een dryfit te doen met het onderstel, mijn mond viel open van de look van de wagen
Ik hoop om volgend weekend de wagen in de blanke lak te zetten. Deze kan dan mooi een week uitdrogen en dan kan het afwerken beginnen.
Groetjes
Jens