Twee zaken vielen me in Jabbeke al meteen op:
1) het Tyrrell-model is wel voorzien van alle details, zo ook de pedalen van de Tyrrell, maar aangezien de monocoque vooraan gesloten is vraag ik me af hoe de piloot in hemelsnaam met zijn voeten aan die pedalen moet geraken??? En aangezien het de bedoeling is dat de voorspoiler afneembaar blijft zodat je alle details in het vooronder kan bewonderen, lijkt het me onvermijdelijk dat de monocoque vooraan opengezaagd moet worden.
2) het bouwplan van Tameo bepaalt dat het ganse model in 'Duplicolor
Fjord Blue' gespoten moet worden. Dat is pertinent fout. Ik heb echt uren aan een stuk het internet en alle boeken die ik bezit afgezocht naar tenminste één foto waarop een Tyrrell 006 te zien is die integraal blauw is, maar zonder resultaat. Dat is ook logisch, want het ganse seizoen lang waren ze aan de zijkanten zwart gespoten. Ook in Monza dus, het onderwerp van deze Tameo kit. Op de referentiefoto's hierboven kan je dit trouwens duidelijk zien. Foutje dus van Luca Tameo, wat niet zo dikwijls gebeurt...
Enfin, hoog tijd nu om de bouw aan te vangen. In Jabbeke heb ik tot hilariteit van menig Paddocker twee dagen lang zitten schuren en vijlen aan de witmetalen bodyparts. Daarbij werden ze eerst gewoon opgekuist en ontdaan van alle gietnaden en bramen. De foto's die ik gemaakt heb in Jabbeke zijn gemaakt met mijn smartphone, dus daarvoor bij voorbaat mijn excuses voor de mindere kwaliteit.
Na het opkuisen van de onderdelen werden ze vervolgens gepolisht zodat alles veel strakker en gladder wordt vóór het airbrushen.
De luchtinlaten in de voorspoiler (hier niet te zien) en de luchthapper achter de cockpit werden uitgeboord en -gevijld omwille van het realisme.