View Single Post
Old 17-02-2015, 21:46
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Schuurwerkzaamheden aan de body dan. Ik heb er voor gekozen de uitsparingen aan de zijkant van de body open te maken in plaats van ze gewoon zwart te schilderen. Dus moest de Dremel er in om eerst de overtollige resin langs binnen weg te halen. Dat ging goed todat een uitschuiver een domper op de vreugde zette. Dus moest de dunne scheiding tussen de 2 uitsparingen opnieuw gemaakt worden met een stukje messing.
Nu nog een beetje cosmetische reparatiewerken en dan is dat ook alweer gedaan.

De motorkap had ik graag scharnierend gehad. Ik heb een liefde-haat verhouding met modellen waarvan de motorkap naast de auto ligt om de motor te kunnen showen. Ik vind dat ge ofwel de motorkap open of gesloten moet bouwen, OF indien practisch mogelijk werkend zoals op de wagen. Dus kies ik in dit geval voor het laatste.
De scharnieren op een 250GTO zijn heel rudimentair, en dus is er weinig of geen werk aan, het is gewoon een kwestie van een beetje mikken, passen en uitlijnen.
Het komt er op neer 2 gebogen armen aan de motorkap te bevestigen, en die naar een buisje te leiden dat onder de body wordt vastgezet.
We hebben bij deze dus een werkende motorkap.

Attached Images
File Type: jpg DSC19880.jpg (120.4 KB, 923 views)
File Type: jpg DSC19881.jpg (127.4 KB, 874 views)
File Type: jpg DSC19883.jpg (151.8 KB, 898 views)
File Type: jpg DSC19884.jpg (96.6 KB, 875 views)
File Type: jpg DSC19885.jpg (101.4 KB, 849 views)