Quote:
Originally Posted by bestbalsakits
ik ben er trouwens ook niet van overtuigd dat de BELGA Team logos een zwarte omlijning hebben...
Die zwarte lijn is er niet op de pakjes cigaretten zelf, en ze zit ook niet op de (promotie) stickers uit die tijd. Volgens mij zijn die er maar gekomen doordat de afbeeldingen die als .jpg worden aangeboden op internet, allemaal een compressie hebben ondergaan, en om bij een beperkt aantal bytes het contrast tussen rode achtergrond en witte tekst groot genoeg te maken/houden, trekt die compressie het contrast tussen de voor- en achtergrondkleuren op door een meer contrastrijke, donkere kleur toe te voegen. En dan lijkt het dat er een zwarte lijn rondom zit, maar het is niet zo.
Hetzelfde heb ik ook al gezien bij foto's van de Vaillant Porsche 934. Sommigen zweren dat de Vaillant logo's een zwarte omlijning hebben, maar ik heb duidelijke foto's waaruit blijkt dat dit niet het geval is. Mijn Vaillant decals hebben die zwarte lijn dan dus ook niet.
Ik denk dat ik ze bij de Belga logos ook niet zal toevoegen.
Maar dit allemaal terzijde natuurlijk ;-))
Wim
|
Ik denk toch wel dat er,zeker rond de grote Belga's een zwarte rand stond. Wellicht niet zo dik als op de decals,maar dit heeft waarschijnlijk een technische reden. De tekeningen zijn in eerste instantie bedoeld om op een 1/43e model te gebruiken,en om dit gedrukt te krijgen "overdrijft" Pedro wel eens (heeft hij me zelf ooit vertelt).