View Single Post
  #23  
Old 14-07-2016, 21:33
gert mertens gert mertens is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2009
Location: Mol
Posts: 655
Oei, Tim ,

Deze had ik niet zien aankomen.
Ik heb geen SBS pics van de verschillende stappen genomen...
Ge zult het moeten doen met de geschreven uitleg.

Het bouwen dat kennen jullie éh , gewoon creatief zijn met de dingen en dan geraak je al een heel eind.
Bouwen wat je ziet in functie van het schilderwerk (stukken apart maken) is een "must".
En droog passen is dat al zéker.

Spuiten met het pistool hoeft geen uitleg vermoed ik éh.

Voor de verf van het motorcompartiment dan...
Ik heb een 5 tal donkerdere tint genomen dan de basiskleur.
Dat is de basis voor de wand.
Dan een 2 tal lichtere tint (maar nog steede donkerder dan de basis aan de buitenkant) om de vlakken in te spuiten.
Hierdoor krijg je al variatie in het geheel.
Nu schilder je -met de borstel- alle "dingen" in hun kleur.
DURF variëren zonder de waarheid den duivel aan te doen.
Dan Tamiya vernis X-35.
Olieverf VanDyck bruin en White spirit om alles een pinwash te geven.
(rond alle elementen een donker randje)
Met behulp van de 'sponstechniek' en drie kleuren van roest van lifecolor is de verwering tot stand gekomen.
(sponske,verf en deppen maar)
Dan is er mos en gras in geplakt.
Groenaanslag werd met de hand geschilderd met "slime green" van AK.

Dit is het begin !
Nu kunnen de kabels en leidingen erin...
en natuurlijk de motor en zen toebehoren.

PAS DAN komt alles tot leven !

Hopelijk (een beetje) duidelijk?

Grtz,
G
Reply With Quote